Lezers-recensies

Deel 4: Gardavu!

Vorige Index
Volgende

Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De kronieken van Amoras, deel 4: Gardavu! verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,57

RecensieEen prachtig kaft opent een vrij mager verhaal. Natuurlijk worden we allen meegenomen door het mooie tekenwerk en gegrepen door de evolutie van onze vrienden. Het kaft belooft niet veel goeds en ik dacht dat het karakter van de Zwarte Madam volledig uitgewerkt zou worden: dit valt tegen. Zij is verworden tot eenvoudige illusioniste terwijl zij tot veel meer macabere toestanden in staat is. Bovendien, bestaan dit soort shows anno nu nog? De tijd waar ook circussen tot een uitstervend ras behoren....
Jerom en Lambik zijn grappig maar ik mis de kracht van S&W die de eerste Amoras reeks zich zo kenmerkte. Tevens wordt het gebruik van androïdes een uitgemolken thema en dus niet interessant. Het levert geen extra laag op en dus ook geen spanning. Ook het open einde met de ontploffing, noopt niet tot het lezen van andere verhalen. Wat bij de originele reeks Amoras werkte, doet het niet meer.
Datumzaterdag 4 juli 2020 21:37

NaamJM
RecensieEen goed verhaal en prachtig tekenwerk, zoals we van de Amoras reeks gewend zijn. Wat ik jammer vond was het verhaal van de androïde, ik begreep niet goed wat dat met de Zwarte Madam te maken had. Na Jerusalem, de androïdes uit de Krimson-reeks en dit album ben ik daar wel een beetje op uitgekeken. In plaats daarvan had ik graag meer van de Zwarte Madam willen lezen. Verder heb ik genoten, en ik kijk uit naar het volgende album!
Datumdinsdag 18 juni 2019 15:12

RecensieIk vond dit verhaal weer een verademing om te lezen. Het is een leuk verhaal hoewel ik het misschien wel leuk gevonden als het karakter van de Zwarte Madam meer uitgewerkt zou worden. Hoe kwam ze terecht als Zwarte Madam, waar had ze haar magie vandaan? Speelde Suske en Wiske misschien onbedoeld daar ook een rol in? Het sterke van de kronieken van Krimson was dat we iets nieuws te weten kwamen van hem. De verhalen waren interessant: het verhaal over Boemerang en die van de Zwarte Madam maar niet heel diepgaand. Ik hoop zeker op haar come-back en meer over haar verleden te weten te komen voordat ze Suske en Wiske ontmoette en de mogelijke wraak die ze daarom steeds wilde nemen dan naar de toekomst te kijken.

Ik vond de tekeningen en inkleuring weer ontzettend mooi. Daarom (Zeker vergeleken met andere albums uit de Suske en Wiske serie) vind ik dit boek zeker een 8 waard en vind die andere recensies wel wat te negatief

Datumdinsdag 11 juni 2019 22:02