De snorrende snor

De snorrende snor Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De snorrende snor verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,68

NaamStefanO
RecensieZoals iemand hierboven al opmerk,t een van de mindere uit wat ongetwijfeld Vandersteens allerbeste tijd was. Met nam het einde is nogal een anticlimax, en vooral aan het begin krijg je de indruk dat Vandersteen het script gaandeweg steeds iets heeft veranderd. De plot lijkt trouwens best wel op die van "De gezanten van Mars" (is dat niemand anders nog opgevallen?) alleen vind ik hem hier toch minder goed uitgewerkt.
Datumzondag 13 oktober 2013 19:25

RecensieDit album las ik voor de eerste keer bij een kennis en het was zeker een héél spannend boek! Erg vreemd was het overigens wel dat de Snor, de vader van Sidonia, niet bij zijn dochter wilde intrekken omdat hij vreesde dat hij haar tot last zou zijn en wie nou zijn vrouw was (Sidonia's moeder) werd niet bekend gemaakt. Soms leek grootva, zoals hij ook wel werd genoemd, eigenlijk meer op een goede vriend van Sidonia, Suske en Wiske dan op een familielid wat in De tamtamkloppers eveneens het geval was met de vader van Lambik ! De Snor had overigens een karaktertrek met zijn dochter gemeen dat, als hij opgewonden raakte of boos werd, er een mosterdvoetbad voor nodig was om weer normaal te worden! De Dinges (een soort vliegende robot) voorzag iedereen van cadeau's maar werd door de politie en de autoriteiten als een bedreiging beschouwd toen Lambik en Jerom ermee prutsten. Aanvankelijk wilde de Snor de gevangen negers in Afrika niet bevrijden van de Arabieren maar hij liet zich vermurwen door een schattig negertje dat hem had geholpen. Dat de gemaskerde leider van Fiskion (fiction) dreigt om de Aarde te veroveren met zijn robots bedoeld hij niét letterlijk maar figuurlijk omdat het later professsor Barabas blijkt te zijn! Deze wilde het internationale leger en de wereld wakker schudden met de boodschap dat liefde en vrede beter zijn dan haat en oorlog al zullen zijn basis (die hij op het einde van het verhaal vernietigde om misbruik hiervan te voorkomen) , de robots en de geschenken aan zijn vrienden ongetwijfeld Barabas kapitalen hebben gekost!
Datumzondag 5 februari 2012 17:40

RecensieDit is toch weer een verhaal wat ruim voldoende scoort, een 7,5 zou hier op zijn plaats zijn. De robots vind ik goed bedacht, ze zijn erg geheimzinnig en je weet lang niet of ze nou wel of niet te vetrouwen zijn. Zeker een vermakelijk verhaal, en de wisselwerking tussen Lambik + Jerom en de vader van Sidonia en tante Sidonia + Suske + Wiske was ook goed.
Datummaandag 4 april 2011 08:08

RecensieIk vond deze erg meevalen. Het was wat langdradig soms zelfs niet boeiend, maar toch zat er genoeg humor in en waren de tekeningen erg leuk.
Datumzondag 26 april 2009 14:15

RecensieDe meningen zijn blijkbaar beetje verdeeld over deze, maar ik vind het een topverhaal. De bestaansreden van de robots en de rol van Lambik en Jerom wordt maar op het einde duidelijk. De interactie, vooral in het begin van het verhaal, tussen Lambik, de snor en de robot vond ik ook goed uitgewerkt. De Snor mocht voor mijn part gerust nog wat gastoptredens maken in andere verhalen. Al bij al vond ik het verhaal iets minder vanaf dat ze in de woestijn aankomen , maar omdat dit één van de eerste strips is die ik kocht , geef ik toch een 10.
Datumzondag 30 november 2008 23:13

RecensieAls je net na het lezen van De dulle griet het album De snorrende snor herleest, opent dat  mogelijkheden voor vergelijking. Allebei zijn het immers albums met een anti-oorlog-boodschap. Maar daar waar in het avontuur met de Dulle Griet het verhaal zélf de boodschap was, bestaat dit album vooral uit een lange opvolging van grollen rondom geheimzinnige robots en de hebbelijkheden van Sidonia's vader, opa Snor.
Waarom Vandersteen het personage van Opa Snor heeft bedacht, is een vraag die niet gemakkelijk is te beantwoorden. De Snor draagt nauwelijks bij tot de plot van het verhaal en hij wordt voornamelijk gebruikt om de leegte op te vullen die is ontstaan omdat Lambik en Jerom voor een groot gedeelte van het verhaal niet meedoen. Het weinig inspirerende personage keerde dan ook niet terug in latere verhalen.
De eigenlijke plot omvat de dreiging van buitenaardse robots die op de allerlaatste pagina (here be spoilers) het werk blijken te zijn van de goede oude professor Barabas. Net als in De dulle griet wil de prof een daad stellen tegen "koude oorlog en hete strijd", maar aangezien die clou pas helemaal aan het eind komt en in de rest van het album het thema niet of nauwelijks behandeld wordt, slaat het hier een beetje dood.
De opbouw van het album is daarentegen weer duivels slim opgezet, met leuke gags en verzorgde tekeningen, zodat het toch een acht waard is.
Datummaandag 7 januari 2008 20:32