De blinkende boemerang

De blinkende boemerang Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De blinkende boemerang verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,59

RecensiePaul probeert een beetje die absurditeit van Willy Vandersteen te vinden denk ik en is nog een beetje zoekende naar zijn eigen stijl. Het is in het begin allemaal een beetje over de top en wat absurd en doet wat Vandersteenachtig aan. Die kangoeroe, die jacht, het papieren vliegtuig etc. Daarna komt weer een beetje de verhalenverteller van Geerts boven met die reis naar Australië, (sprekende) dieren etc..
Prima verhaal van een opkomende Geerts. Een 7
Datumdinsdag 09 augustus 2022 00:34

RecensieIn een politiebericht op tv wordt per ongeluk Lambiks hoofd getoond in plaats van de eigenlijke schurk. In een Suske en Wiske-verhaal kun je op je vingers natellen wat er vervolgens gebeurt: binnen een mum van tijd zit de halve stad achter hem aan, op een manier die we herkennen van de jacht op 'de man met de bolhoed' uit De sterrenplukkers. Na een kort intermezzo met Lambik als kangoeroe (dat doet denken aan zijn optreden als aap in de dierentuin in De zwarte madam) sluit hij zich aan bij de schurken zelf, die overigens het liefst communiceren per bericht in leren koker, à la Krimson in Het rijmende paard.
Kortom, we zien hier nogal wat situaties terug uit eerdere albums. Bik heeft zich wel vaker uit rancune bij de slechteriken aangesloten, maar het wordt hier wel erg simpeltjes uitgewerkt. Uiteindelijk begeeft de hele club zich naar Australië, waar ene professor S. Kinknook in het oerwoud is verdwenen op zoek naar een diamanten boemerang (na al die jaren heb ik nog steeds niet begrepen welke woordgrap er schuilgaat achter de naam S. Kinknook, dus als iemand een tip heeft?).
Ze belanden bij een nogal stereotyp oerwoudvolkje, er is een boel gedoe met sprekende koala's, de diamanten boemerang vliegt een rondje en het verhaaltje is weer klaar. Suf tekenwerk, rommelig verhaal, meer kan ik er helaas niet van maken. Laatste gedachte: waarom moet Sidonia altijd en eeuwig soep koken aan boord van de Gyronef? Steevast krijgt iemand het over z'n hoofd of wordt het over het instrumentenpaneel gemorst. Wat is er mis met een broodje kaas aan boord?
Datumzaterdag 05 december 2020 16:51

RecensieHet was een verademing om na de nieuwerwetse albums weer eens een goed oud album uit de jaren zeventig te lezen. Deze stijl is de stijl zoals Sen W horen te zijn. Afegzein van het feitd at Suske vandaag de dag beter uit de verf komt zijn de wijzigingen anno jaren '10/'20 niet bijzonder en voegen sowieso te weinig toe. Nu ik dit abum weer lees zie je dat ook de bewegingen vand e karakters beter zijn dan nu. Over dikke lijnen en grove tekeningen heb ik het nog niet eens. Goed dit album. Ik heb dit album al sinds halverwege jaren '80 in bezit. Het verhaal is eenvoudig ens teekt logisch in elkaar. Tuurlijk is er de nodige overdrijving...wegvliegen op een papieren vliegtuig? Sidonia, Suske en Wiske die Lambik in een dierentuin laten zitten? Het is natuurlijk ook erg toevallig dat eenieder elkaar vindt in een onmetelijk oerwoud. Toch is dit een verhaal dat wel beklijft, iets wat de hedendaagse albums nogal eens ontberen. De humor is ook ouderwtes sterk en zijn de terloopse opmerkingen raak. Kortom dit is een goed album. Er zijn betere, maar dit hoort beslist tot de simpelweg goede albums.
Datumwoensdag 04 maart 2020 22:17

RecensieLeuk album uit mid jaren 70. Wel een paar vreemde zaken in het verhaal: Lambik zit in z'n kangaroe pak in de zoo opgesloten en onze vrienden laten hem daar zitten maar ook dat de gangsters in het bijzijn van Lambik het vuur openen op de Gyronef. Maar Lambik komt daarna wel tot inkeer. En waarom Smook en Ghun aan het eind de berg met de diamanten boemerang gaan bombarderen is mij ook niet duidelijk, ze willen deze toch inpikken. Maar toch een soepel lopend verhaal met goede tekeningen.
Datumwoensdag 21 december 2016 06:04