De speelgoedspiegel

De speelgoedspiegel Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De speelgoedspiegel verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 8,54

RecensieGoed en humoristisch album welke ook nog even een maatschappelijk probleem aansnijdt. Het duo Lambik-Jerom welke in actie komt is toch een sterk punt van dit album, een terugkeer naar wat we bv al eerder zagen in albums als de Straatridder, de Boze Boomzalver of de Bevende Baobab. De tekeningen zijn, zoals in alle albums in deze periode, prima in orde met een eervolle vermelding voor de cover van het album.
Datummaandag 5 november 2012 08:45

RecensieDit album behandelt volgens mij nog steeds actuele thema's. Het eerste thema is: Dat er te weinig aandacht voor de kinderen is omdat beide ouders (vaak noodgedwongen moeten) werken in deze tijd. Het tweede thema betreft de keiharde zakenlui die over de ruggen van anderen(in dit geval kleine kinderen) hun poen willen verdienen. Zoals die directeur vanuit de poppenkast letterlijk zegt: "Welke idioot spreekt er van 'eer en geweten?' GELD EN CIJFERS MOET IK ZIEN!" Dat die vanuit een poppenkast spreekt staat waarschijnlijk symbool voor de onpersoonlijkheid die er soms is in de bovenste managementfunctie's en vind ik dan ook geniaal gevonden. De spanning zit er gelijk goed in met Lambik een levende pop uit het water haalt. Toen ik het verhaal voor het eerst las was ik erg benieuwd wie er onder die kapmantel zat. Heel toevallig is wel dat Lollie al een briefje klaar heeft terwijl ze geen afspraak had met S & W (blz.19) Ook toevallig was dat die heren van de catering pruiken droegen waar Jerom en Lambik zich mee konden vermommen. Op pagina 30 is de pyama van Suske waarschijnlijk fout ingekleurd want die is eerst groen en later blauw. Dit is verder niet storend want de tekeningen zijn opvallend mooi en is er ook voldoende humor. Hoewel ik dit album een topper vind geef ik een 9 omdat er naar mijn mening nog betere albums zijn!
Datumdonderdag 18 oktober 2012 21:31

Naamalexken
Recensieeen prettig album dat niet veveeld een geheimzinnige op geld belluste directeur in een poppekast . s en w die een echte hoofdrol spelen in dit verhaal . veel aktie met lambik en jerom sidonie die moet gaan werken .orgineel . levende poppen enz.... een pluim voor paul geerts
Datumwoensdag 2 juni 2010 19:10

NaamLeander Zimmerman
RecensieZo hoort het: leuke humor, spanning en prachtige tekeningen. Dit album is niet fantastisch, maar wel erg leuk, vandaar de 8. In het begin is het erg spannend wie de persoon in de cape is en het is dit ker niet de voorspelbare bad-guy, maar een lieve toferfee. Dan worden de rollen omgedraaid, en moeten onze vrienden haar beschermen in plaats van tegenwerken...
DatumThu Oct 19 14:39:17 2006

RecensieEen zeer geslaagd album naar mijn mening. Het verhaal heeft een duidelijk maatschappelijke boodschap, maar deze staat het verhaal gelukkig niet in de weg. Het album biedt genoeg aktie, humor en de tekeningen zijn goed en fris. Kortom een dikke voldoende.
DatumFri SepĀ  1 09:10:17 2006