Het wondere Wolfje

Het wondere Wolfje Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het wondere Wolfje verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,75

RecensieHet begin is komisch met professor Barabas en Lambik die weer typisch op z'n Lambiks in het verleden belandt. Lambik speelt het gehele album een dominante rol en zorgt het gehele album door voor zowel de nodige humor als bepalende heldendaden. Mede daardoor leest al het album wel prettig weg hoewel het verhaal niet top is. Echt spannend wordt het nergens. Ik was alleen nieuwsgierig die die gemaskerde was. Ook is het wel heel toevallig dat de koets in strook 78 precies in zo'n smalle gleuf rijdt! Ook de bril die de prins moet opdoen zodat hij niet kan zien dat er sprake is van een 'playbackshow die Lambik, suske en Wiske verzorgen' laat wat te wensen over. De playbackshow opzich is wel leuk gevonden. Jerom speelt in dit album niet mee en mis je geen moment. Erg leuk is dat bepaalde feiten wel kloppen. Mozart heeft echt een rerlatie gehad met Constanze Weber. Leopolds geduld werd inderdaad op de proef gesteld om een concert te verzorgen voor de prins van Loreinen en ook zijn Mozart en z'n zus in hun jeugd vaak ziek geweest. Ook de tekeningen zijn weer erg mooi. In z'n geheel wat mij betreft geen topper maar wel een hele ruime voldoende
Datumzaterdag 15 december 2012 14:00

RecensieIn het Mozartjaar 1991 komen ook S&W door een bevlieging van Lambik in contact met de grootmeester van de muziek. En hoewel het erg leuk is om te merken dat het verhaal (losjes) leunt op de geschiedenis van Mozart in Salzburg, zijn reis door West-Europa en zijn contacten met de familie Weber is het verhaal wat magertjes. Er is nagenoeg geen spanning in dit verhaal en de humor is wat flauw. De tekeningen zijn aardig maar niet meer dan dat.
Datumvrijdag 23 november 2012 18:58