Het kostbare kader

Het kostbare kader Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het kostbare kader verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,33

RecensieDit album markeert de begintijd van de teloorgang die de strip heeft ondergaan. Het verhaal bezit avontuur, alleen het avontuur is uitgewerkt in de verkeerde stripreeks. Dit past niet in Sus & Wis. Lambik is een stuntelaar en zeer zeker geen Tour-held die etappes kan winnen. Professor Barabas is een verstrooide professor die behoort te experimenteren in zijn lab met zijn teletijdmachine en dergelijke. Dat ze hem in dit album als ploegleider laten fungeren is kul. Nee, dit kan niet, de schrijver heeft met dit verhaal de plank misgeslagen.
Datumzondag 20 januari 2013 23:49

RecensieEen verhaal waarin de ‘Tour d’ France’ verwerkt is met Lambik en Suske als deelnemers. Het is erg ongeloofwaardig dat Lambik(een man van middelbare leeftijd) en Suske (die de leeftijd van een kind uit groep 8 heeft en een kleinere formaat fiets gebruikt) zo goed mee kunnen komen in de tour. Ook de agenten draaien zonder moeite mee in de kopgroep. Verde? zijn ?r wat d?tails die me stoorden: 1. Schanulleke die doorzeeft wordt door een kogel had wat mij betreft wel iets subtieler gemogen.
2. De Zweedse tourdeelnemer Vic King is een pagina later ineens een Noor. 3. De afgebeelde manier van de ontvoering van Lambik en zijn fiets door de helikopter kan helemaal niet. Normaal gesproken zal de fiets los van het achterwerk raken en naar beneden vallen, tenzij men het stuur met de handen nog stevig vasthoudt. Nu lijkt het net of Lambik?s fiets aan zijn achterwerk zat vastgeplakt wat niet het geval was. Dat vervolgens iedereen het bericht van Pol Ampers aantrekt dat Lambik en Suske schurken zijn vind ik ook niet erg geloofwaardig.

Ondanks die details kon ik wel lachen. Lambik heeft een groot aandeel in dit verhaal en wil weer eens bewijzen dat hij de absolute kopman moet zijn en is daardoor weer heerlijk in vorm. De voornaamste concurrenten zijn gebaseerd op bestaande wielrenners en daar wordt op een humoristische manier de spot mee gedreven. Het is weliswaar geen topper maar ik vond het wel een zeer vermakelijk album, daarom een ruime voldoende.

Datumvrijdag 26 oktober 2012 10:25

RecensieEen verhaal over een zaak die een hype is bij velen, is op zich niet origineel zou je denken. Nochtans is het weinig voorkomend in de stripwereld, behalve dan mbt Big Mother, wat zwaar ondermaats was. Op zich is het dus een leuk concept, maar jammer genoeg is er niemand van Suske, over Lambik tot Jerom of Barabas die werkelijk kans maken op de Tour, waardoor het verhaal gewoon te ongeloofwaardig is.
En geloofwaardigheid is, beste scenaristen, iets waar het grote deel van het publiek van houdt (op de fantasylover na wellicht). Een man die zo goed als gepensioneerd is (Lambik) en een ukje van elf (Suske) die meedoen én winnen? Neen, laat maar. Dat men S en W wat 'stoerder' en 'avontuurlijker' wil maken dan hun leeftijdsgenoten: akkoord. Maar ze zijn 11: geen 21 of iets dergelijks.
De karakters van de concurrent-wielrenners was bedroevend oppervlakkig, net zoals de ganse rolverdeling: Sidonia als tourdirectie, Jerom als masseur, Barabas als dieetspecialist/trainer... Kom nou. Het is gewoon 'te'. Moest er nu een twintiger als personage zijn bij S en W en de rest van de groep beleefde een avontuur terwijl die ene mee reed met de ronde, dàt zou een leuk avontuur kunnen opleveren.
Datumdinsdag 26 mei 2009 16:42

Recensie'Suske en Lambik nemen deel aan de tour de France en bij toeval krijgt Lambik bij een verkeersongeval een wisselstuk voor zijn fiets dat eigenlijk iets totaal anders lijkt. 'Het is een goed concept en ook goed uitgewerkt. Dat Suske een etappe wint is inderdaad ongeloofwaardig. Toch gaat het verhaal niet alleen daarover maar ook over de sterke band die Suske en Wiske hebben. Tekeningen,verhaal, dialogen en verdere ontwikkelingen zijn zeer goed uitgewerkt en in tegenstelling tot anderen ga ik dit album wel goed beoordelen met een 9.
DatumSun Jul 15 13:12:12 2007