De kwakende Queen

De kwakende Queen Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De kwakende Queen verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 8,07

RecensieAansluitend bij andere recensies ( ik hoef niet alles te herhalen), is dit een aardig verhaal dat ik na deze keer lezen aardiger vond dan voorheen. Leuke uitvindingen, een samenhangend verhaal, de logica van de voorvader van Barabas maken dit een voldoende. Je blijft lezen. Toch weer de flauwe humor van het makersduo ( leer dit een keer af!!!!). De subtiliteit die de SenW humor zo kenmerkte is helemaal weg. De tekenstijl is nog steeds te grof ( sommige gezichtsuitdrukkingen zijn ronduit stom ( Koningin Victoria bijvoorbeeld).
Toch is dit album een zeven waard.
Datumzondag 23 februari 2020 15:27

Recensie1 van de betere recentere albums. Leuk verhaal (met een voorvader van Barabas), een paar toffe primitieve uitvindingen, mooi getekend, en sfeervol. Wel een aantal flauwe grappen. Daar lijken van der Gucht en Morjaeu een handje naar te hebben. Voor de rest een prima album.
Datumdinsdag 11 augustus 2015 22:38

NaamZappa
RecensieErg leuk verhaal om te lezen. Tekeningen zijn ook goed. Het oude Londen wordt ook goed weergegeven. Hilarisch is de mp3 speler uit die tijd.
Datumdinsdag 19 november 2013 13:38

RecensieNa een aantal minpunten in de reeks zoals De Stralende Staf, De Gamegoeroe en De Watersater is de reeks weer goed op weg en zeker met een album als De Kwakende Queen.
De Stuivende Stad en Het Zappende Ziel waren absoluut geen slechte verhalen in vergelijking met hun voorgangers, maar kunnen niet tippen aan een album als dit.
Het is dus weer eens een orgineel en mooi album in de reeks van Suske en Wiske die mij zeker niet teleur stelde en die meerdere malen gelezen heb.
Datumvrijdag 08 november 2013 16:09

NaamRomano
RecensieHet is een leuk verhaal na wat verhalen die minder zijn.
dit verhaal vind ik een van de beste suske en wiske vanaf de 300e suske en wiske, want hier komt weer eens leuke humor voor.
Datumvrijdag 25 november 2011 22:30

Recensiedit is een heel goed boek van suske en wiske!
mooie voorkant lekker spannend!
Datumvrijdag 9 september 2011 21:00

RecensieSuske en Wiske mogen weer een serieus avontuur beleven! De vele grappen en grollen zijn nog steeds aanwezig (toegegeven; het kan nog steeds een tandje minder!) maar ze staan ditmaal in dienst van een goed onderbouwd plot. Het is fijn dat de kritiek van de oudere lezers ook serieus genomen wordt en dat de serie weer iets van zijn oude glans terug aan het krijgen is. Dit is wat we willen zien: een subtiel verhaal zonder teveel poespas, maar met een solide schurkenrol en een sfeervolle setting. Het team kan zich echter nog steeds uitleven in de vele uitvindingen van Jabbertalk, en dat doen ze dan ook op een manier die uitstekend binnen de verhaallijn past. Dit is nog steeds niet een album dat zich kan meten met het betere werk van Vandersteen/Geerts, maar er is nog steeds een stijgende lijn waarneembaar over voorgaande albums.
Datumvrijdag 2 september 2011 02:11

NaamMarc Ulemie
RecensieJa dat is na enkele pagina's de goede kant op een onherkenbare stijl geworden zie ik. Je denkt meteen aan iets van het Gouden Paard - ze lopen de hele dag zonder eens te zitten - maar het is te chique. Eigenlijk gaat de stijl schuil achter een modernisme. Dat zie je direct na de eerste stroken. Strook 11 en 12 zijn wel standaard denk ik. Je zou eigenlijk een modernisme moeten overhouden na stijlverlies. Ik heb bedacht dat modernisme ook een stijl is en die kun je later weer wegdoen. Dat is natuurlijk een simulatie van het team van Vandersteen, dat de stijl evolueert en weer verwatert, en daar moet het effect insluipen, van de eenvoud, na een grondige stijlverwatering. Die stijlverwatering echter wordt voorlopig nauwelijks toegelaten. Het is wel heel mooi gemaakt, vooral de attributen en de kledij. Ik vind ook de typen Jerom en Sidonia geslaagd. Lambik komt er ook redelijk vanaf maar is wat stilletjes. Verder is de mistroostigheid d'ruit. Er is duidelijk gekozen voor een positieve informatieve tekst, die zet de expressie bij, die reeds verondersteld wordt aanwezig te zijn bij de figuren. Een beetje zonde natuurlijk van de spontaniteit, de figuren lijken wel rekening te houden met de lezer, maar niet meer met hun situatie. Suske en Wiske zijn natuurlijk in het echt wat gevoeliger, en wat meer rechtuit, en wat intiemer, niet zo zakelijk. De bedoeling van het statige toneel is uiteraard wat extra larde voor de hoofdfiguren, alvorens ze een nieuw avontuur ingaan. Ook is het goed genoeg voor de krant. Als je het publiek een tijdlang in een nette statige sfeer zet leeft het publiek ook zo. Dat lijkt me een ordentelijk idee, dat het vruchten afwerpt voor de samenleving. Eigenlijk wou ik een 7 geven voor het afgezaagde onderwerp (het gaat over geld van de koningin), maar omdat zo netjes is uitgevoerd geef ik een 8. Het is een gemakkelijk verhaal met veel sinister gedoe en veel explicitie waarin men even kan wegduiken zonder veel te hoeven denken.
Datumwoensdag 24 augustus 2011 19:11

Naamhenk jansen
Recensietopverhaal, het s&w-team is in een heel goede fase op dit moment.
hou dit vast
Datumwoensdag 17 augustus 2011 11:23

Naamdennis
Recensiehet was een goed verhaal (vooral omdat het altijd spannend is om te weten te komen wie de gemaskerde is)
maar geen 10 omdat lambik de onbenul weer een speelde, terwijl ik hem leuker vind als grapjas.
maar verder was het wel een van de beste S&W's van de laatste tijd.
Datumzaterdag 6 augustus 2011 10:13

NaamPeter
RecensieAmai, na een aantal kwakkelalbums lijkt het nieuwe team de lijn van Geerts en Vandersteen gevonden te hebben. Wat een album!
Het verhaal komt goed op gang en ook de nevenpersonages (Spiritzo, Jabbertalk, enz..) zijn goed uitgewerkt en mooi getekend. Ook Londen wordt mooi weergegeven. Het album laat je meteen meevoeren in een wereld vol met Sherlocks en Poirots en het "wie is de dader?" element voert de lezer ook mee tot op een paar stroken voor het einde. Wanneer Beagle zijn bekentenis doet, merk je ook meteen dat dat verhaal strookt met de oproep van Jabbertalk in het begin van de strip! De tekeningen en het verhaal waren goed, maar ik miste leiderschap van Lambik. Hij had zich perfect als superspeurneus van Scotland Yard kunnen profileren, maar goed. Eén detail dat me was opgevallen: op strook 46 zien we Jerom de krant "The Latest News" lezen, als je een beetje oplet, zie je dat er onder die gedrukte krantentitel een andere titel in het blauw staat nl. "The Last News". Ik kijk uit naar de volgende en hoop weer een waardig album in handen te krijgen.
Datumvrijdag 29 juli 2011 11:18

Naampeter kelder
RecensieWauw! Dit is een album zoals ik hem graag zie. Mooi verhaal, mooie sfeerplaatjes van Londen en een verrassende ontknoping.
Eindelijk ook geen overkill aan flauwe grappen.

Waarom dan geen 10? Vanwege twee redenen: de aanloop van het verhaal was nogal ongeloofwaardig en rommelig en Lambik is meer dan alleen een clown. Als de scenarioschrijvers een fatsoenlijke aanzet van het verhaal weten te maken EN Lambik nu eens neerzetten als de Lambik zoals we hem kennen van Geerts en Vandersteen, dan is het ultieme album best mogelijk!

Dus al met al: ga zo door! Ik ben zeer tevreden en kijk nu alweer uit naar het volgende album!

Datumvrijdag 8 juli 2011 08:46

NaamNico
RecensieQua verhaal is dit album weer duidelijk een stap vooruit. Het zit goed in elkaar, is niet al te voorspelbaar en kent een aantal verhaallijnen die op het einde netjes, al is het niet heel origineel, aan elkaar verbonden en min of meer afgesloten worden.
Er zitten leuke, typerende bijkarakters in. Die leuk staan naast S&W en co. Extra zonde is het om daarom te zien dat Lambik elke vorm van leiderschap kwijt is en alleen maar onnozel kan doen. Aan de andere kant is het positief om Jerom wat slimmigheid te zien hebben en Sidonia weer eens ouderwets mee op onderzoek gaat.

Ik vind de tekeningen in dit album wat minder. De grote platen, zoals de kaft, of prenten met de Big Ben of Buckingham Palace, zijn erg mooi en erg sfeervol, maar verder komt de 19e eeuwse Londense sfeer niet echt over. Het had ook het jaar 2200 in Zuid-Amerika kunnen zijn, als de betreffende gebouwen daar hadden gestaan. Ook stoor ik me ontzettend aan het feit dat bij ieder karakter, altijd de jukbeenderen worden getekend. Misschien smaak, maar ik vind het niet mooi.
De inkleuring is zoals altijd in orde. Dat is toch de sterkste kracht van dit team.

In totaal een 7. Een ruime dit keer. De stijgende lijn blijft zichtbaar, maar ik ben wel toe aan een goed verhaal, zoals dit, met goede sfeervolle tekeningen (zoals in De Zappende Ziel).

Datumzaterdag 2 juli 2011 18:09