Het lekkere lab

Het lekkere lab Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het lekkere lab verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,00

RecensieSamen met Operatie Siggy voor mij de twee mindere albums uit de vernieuwde reeks. Het lijkt er op alsof dit een letterlijk tussendoortje was. Chronos en Chaos was, na Operatie Siggy, een kwalitatief goed verhaal, Lambik Plastiek was een gooi in de goede richting en De Wrede Wensput was geweldig. Maar van Het Lekkere Lab had ik weinig verwachtigen, en die zijn ook uitgekomen. Dit album bevat namelijk een zwak verhaal met weinig aandacht voor het ├ęchte avontuur. De samenhang van dit verhaal is ook niet echt te begrijpen, want wordt hier nu niet van een mug een olifant gemaakt? De situaties lijken erg opgeblazen. Tekeningen zijn zoals altijd wel weer prachtig
Datumzondag 13 oktober 2019 10:09

NaamLeo
RecensieHet album viel niet tegen. Het is niet speciaal maar ook niet slecht. Het is (o om in het thema van het album te blijven) een luchtig tussendoortje. Verhaaltechnisch ok, niet erg verrassend maar ook niet slecht. Verhaaltechnisch zou ik het (zeker vergeleken met de andere albums van.S&W) een 6,5 geven.

Qua tekeningen lijkt het erop dat de tekenaar de figuren nog niet allemaal in de vingers heeft. Sidonia ziet er beter uit, maar de kuif van Suske vind ik nog steeds niet mooi en vraag me af wat er mis was met de krul) ik moet nog wel wennen aan het staartje van Wiske. Het is gewoon een heel ander personage en daar moet ik nog steeds aan wennen. Ik denk zelf dat de paardenstaart met krulletjes zoals in de Blauwe reeks beter zou zijn. Lambik is beter. Jerom komt wat verwijfd over.

Wat wel storend is zijn de vele keren dat er een zij-aanzicht wordt gebruikt die ook niet klopt. Om een voorbeeld te noemen: Wiske in strook 30,31,32 (2 maal), 33 (2 maal),34 (2 maal), 36 en dat is nog maar een greep. Klopt ook niet met de mond. Wordt teveel gebruikt. Achtergrondtekeningen zijn wel beter. Lichte verbetering in de ontwikkeling van de tekeningen van onze helden maar Suske, en Jerom kunnen nog wel verbeterd worden

Dit zou het verhaal op 6,5 komen. Wat ik echter heel negatief vind is het gevloek in strook 76. Dat hoort niet thuis in een kinderstrip en is zeker niet in lijn met Vandersteen en Geerts. Zij gebruikten symbolen of grappige woorden die veel komischer zijn en veel passender zijn. Dit brengt voor mij de score naar beneden en daarom helaas niet meer dan een totale score van een 6. Maar al met al geen slecht boek

Datumdinsdag 08 oktober 2019 23:26