Team Krimson

Team Krimson Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Team Krimson verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 5,40

RecensieHet is maar goed dat de werktitel (DE BLANKE BERGEN) verandert werd, want er is nauwelijks iets van Blankenberge te zien en dat strand kan om het even waar zijn
Of recensies 5 & 7 gelijk hebben, weet ik niet (ik heb AMORAS (en verwanten) nooit gelezen). Maar Achiel gedraagt zich inderdaad ietsje anders. In plaats van zich op de achtergrond te houden, lijkt hij nu (zij het zeer subtiel) meer het voortouw te nemen
De moeder van Krimson laten opdraven is geen slecht idee, maar het zou nog beter zijn geweest als de Studio niet zo overduidelijk inspiratieloos was geweest. Miss Abigail lijkt namelijk sprekend op het dametje dat in MAMI WATA een (magische) armband aan Wiske verkoopt. Bovendien spreekt ze voortdurend Engels en Nederlands door elkaar, maar vanaf strook 93 blijft haar Engelse tongval achterwege. Zou dat ook iets te maken hebben met eerder genoemd gebrek aan inspiratie? Of het kan ook met luiheid te maken hebben
We vernemen hoe Krimson al op jonge leeftijd slecht werd. Ook blijkt z'n verleden met dat van Achiel verbonden. In die flashback is te zien dat hij toen ook al in z'n stijve butler houding stond
Waarom moest Lambik die enorme speelgoedbeer kopen? Hij is een echte sta-in-de-weg. Maar net daardoor maakt dat ding het einde net een ietsje spannender
Als Krimson zonder z'n pillen goed wordt, gedraagt hij zich wel heel erg als een sulletje
Leuk achtergrondgrapje, het uitkomen van dat dino-ei, maar kon daar niet iets meer mee worden gedaan? Het was misschien wel iets geweest als hij in de auto zou kruipen en het sanatorium in zou glippen. Nu wordt er maar een kort berichtje in de krant aan vuilgemaakt en een vermelding op een bordje dat hij in het Serpentarium zit
Dit is één van de zeldzame keren dat Wiske de traditionele einde-knipoog niet doet. Deze keer staat Krimson er en is het geen knipoog
Datumwoensdag 28 oktober 2020 07:49

RecensieTja, wat moet ik zeggen. Een flauw achtervolgingsverhaal zonder al te veel inhoud, ondanks de Snor en Krimson die erin optreden. Het meest bizar is echter de roze beer en het dino-ei die werkelijk nergens op slaan en geen enkele functie hebben. Verder gedrag wat de personages onwaardig is: gevloek en Sidonia die haar vader een “vervelende vent” vindt, Krimson die opeens niet meer slecht is. En Jerom is onbereikbaar omdat zijn mobieltje stuk is. Plus hier en daar nog wat reclame.... Ik vond het niks, maar het positieve is dat er nog veel slechtere albums zijn.
Datumdonderdag 01 oktober 2020 21:03

NaamGlenn Van der Vekens
RecensieWat een verhaal. Ik kon hier nauwelijks inkomen. Hoe Abigail spreekt werkt echt storend. Het ziektebeeld cactusitis vind ik te belachelijk voor woorden. Normaal maak ik me ook echt niet druk over de tekeningen maar op strook 65 hakken ze precies tante Sidonia haar hoofd af. Ik ben naar Blankenberge gegaan voor de speciale editie. Maar de extra informatie die je er maar nauwelijks bij krijgt had me echt de moeite kunnen besparen. Ik ben normaal niet kritisch en ondanks vele vind ik de nieuwe stijl wel geweldig. Maar deze strip vond ik echt een enorm dieptepunt. En voor een strip De blanke bergen (team Krimson) is er maar erg weinig Blankenberge te bespeuren.
Datumzondag 12 juli 2020 08:42

Naamhenmii
RecensieWeer een zeer matig verhaal. De inkijkjes in Krimson's geschiedenis zijn leuk, maar voor de rest is het weer een zeer simpel verhaal. Opa Snor veranderd in een cactus (serieus) en daarom moeten Suske en Wiske samenwerken met Krimson om een medicijn te stelen. Krimson heeft het medicijn ook nodig, ik zal niet verklappen waarom. De kraak verloopt vrij soepel en wordt nergens spannend.
Datumdinsdag 30 juni 2020 15:25