Het gewiste Wiske

Het gewiste Wiske Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het gewiste Wiske verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,00

NaamWouter
RecensieVoor mij eindelijk weer een echte Suske en Wiske. Want in tegenstelling tot wat anderen voor mij zeggen ben ik zeer tevreden over het verhaal en juist ook de verwijzingen naar vroeger. Want dat Tobias er weer is werkt uitstekend. Hij heeft een echte rol in dit verhaal en voor mij komt dat niet geforceerd over.
Het verhaal gaat snel, het begint meteen, maar het heeft ook eigenlijk geen andere introductie nodig. Want dat zou weer minder bladzijden betekenen voor het verhaal zelf.
De tekeningen zijn van uitstekend niveau! Top werk, de figuren zijn weer echt zichzelf.
Hoewel het misschien niet het niveau haalt van de beste albums van Vandersteen & Geerts komt dit verhaal wel eindelijk weer in de richting van deze albums. De sfeer, de slechterik en het gehele avontuur met alle personages die worden gebruikt, top!
Datumzaterdag 22 augustus 2020 14:55

RecensieHet Gewiste Wiske is een aardig verhaal. Ik mis wel de balans in het scenario: er gaat relatief veel tijd op aan het geneuzel in het hondenparadijs en met de spoken-grappen terwijl het einde afgeraffeld aanvoelt en de start ook nogal snel en gehaast is. In een verhaal dat draait om herinneringen mis je de teletijdmachine: hoe makkelijk had het probleem opgelost geweest als onze helden zich naar het moment hadden laten terugflitsen waarop Wiske de Zwarte Madam betrapt?
Datumdonderdag 20 augustus 2020 09:10

NaamTobias
RecensieJa, ook op dit album is een hoop aan te merken. Alle bij elkaar voelt het een beetje als een trip down memory lane. Dat is jammer, want de rode reeks heeft elk jaar wel één of meer albums die nogal zwaar leunen op het verleden. Voor wie doet Studio Vandersteen dat eigenlijk? Wattman, Het hondenparadijs en Prinses Zagemeel, het zijn albums die de jongere lezertjes waarschijnlijk weinig zullen zeggen. En voor de volwassenen van mijn generatie (en ouder) zijn het wel erg oppervlakkige verwijzingen. Niettemin heb ik dit album met plezier gelezen.
Datumzondag 16 augustus 2020 16:25