Boemerang

Boemerang Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Boemerang verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,50
NaamAmoras/J.Rom liefhebber
RecensieEen leuke hommage van Conz & Dupré. Een spannend verhaal dat makkelijk wegleest. Mooi in beeld gebracht door Dupré. Dit verhaal speelt in een dystopische toekomst, waarin Theofiel de werled beheerst. Suske, Wiske en Co. proberen hem ten val te brengen. Een verhaal boordevol actie.
Datummaandag 27 november 2023 14:11

RecensieEen verhaal buiten de reguliere reeks maakt nieuwsgierig. Je wilt ze lezen ook omdat je vaak wilt weten wat, in dit geval, andere schrijvers van een bekende serie hebben gemaakt. Je ontdekt vaak ook wat er nog in de reguliere reeks zou kunnen worden verwerkt. Veel van deze “buitenbeentjes” bevallen goed: de Amoras verhalen zijn over het algemeen goed ontvangen. Je leest hier ook dat de reclamealbums het ook vaak goed doen. In 2017 verscheen dit album. Theofiel Boemerang als heersend meester over de wereld in de toekomst. Het is een passend idee bij dit karakter. Ik heb hem nooit echt als vriend gezien. Het decorum is erg sterk maar ik heb toch, met de Amoras serie in het achterhoofd dat ik een en ander al eerder heb gezien. Veel van dit verhaal wordt opgeslokt door een grote achtervolging met als gevolg dat je halverwege het verhaal afhaakt. Dat is een doodsteek voor een (strip)verhaal. Je bladert door vanwege de mooie tekeningen maar eigenlijk ben je er al niet meer bij. Dit is ook een beetje ingegeven door de science fiction benadering die voor mij altijd hetzelfde is. Eender welke SF serie. Goed is dat Theofiel mooi is uitgewerkt en veel meer tot zijn recht komt dan in andere verhalen, de terugkeer van Savantas werkt sterk ( en is interessant) en vult eerdergenoemde goed aan. De hoofdpersonen kwijten zich goed van hun taak. Sidonia wordt niet thuisgelaten, Jerom wordt niet opgetrommeld indien nodig. In buitenreeksen merk ik vaak dat met name Suske veel meer uitgewerkt wordt. Zo zie je dat als hij meer de aandacht trekt ( of beter ingevuld wordt) dat dat niet per se ten koste van Wiske hoeft te gaan. De tekeningen zijn erg goed en interessant. Boemerang is een op zich interessant verhaal maar het magere verhaal zorgt er niet voor dat het verhaal bij blijft. Ik blijf wel voorstander van het feit om met regelmaat dergelijke albums uit te brengen. Al was het maar om een nieuw licht op onze welbekende personages te werpen en dienst te doen voor de standaardserie.
Datumzaterdag 27 februari 2021 12:27