De stenen broden

De stenen broden Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De stenen broden verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,20

RecensieEen leuk verhaal dat zich afspeelt in Zwitserland alwaar Jerom zijn krachten toont maar waar de anderen, met name Wiske, duiken in het mysterie van de stenen broden. Een gekwelde geest moet deze bakken totdat hij echte broden bakt. Dit als straf voor zijn goudzucht. Suske en Wiske helpen Hans Wildenberg door het bakken van broden van zijn straf te ontdoen. Een slechterik waar je wel mee te doen krijgt. Een leuk sprookje dat erg makkelijk leest en getekend in de oudewetse fijne stijl hoewel later in het verhaal de tekenstijl wel te wensen over laat. Suske en Wiske lieden en de anderen ondersteuen. Gewoon een prima lekker Suske en Wiske kort verhaal, zo'n goede oude waar je blij van wordt.
Datumvrijdag 04 december 2020 22:38

RecensieJerom blijkt in Zwitserland wederom zijn kracht niet te kennen als hij een historische steen mijlenver wegsmijt. Suske en Wiske komen echter het beeld van de gierige vrek Hans Waldenburg tegen waarin diens rusteloze geest huist. Waarom alleen Sidonia het geheim hiervan ontdekt met de hulp van Barabas, in plaats van de kinderen, is erg apart en de oude vrouw die Waldenburg vervloekt doet me denken aan de goede tovenares uit Belle en het Beest. Suske en Wiske helpen de versteende Hans met het bakken van brood (al geven zij eerst hem letterlijk een gouden hart!) dat leven moet geven maar hij vindt nog steeds geen rust omdat stenen broden zijn medemensen eveneens moeten helpen. Lambik ontdekt dat het Zwitserse dorp door een lawine wordt bedreigt en deze keer brengen de versteende bronden uitkomst omdat Jerom de lawine ermee stut. Dan heeft Hans Waldenburg rust gevonden en is zijn geest uit het versteende lichaam al zal hij eeuwenlang versteend brood hebben moeten bakken!
Datumvrijdag 31 juli 2015 14:13