De beestige brug

De beestige brug Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De beestige brug verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 4,00

RecensieZeer matig kortverhaal waarin onze vrienden veranderen in dieren die in een natuurgebied leven welke zal worden doorkruist door een nieuwe snelweg. De Mobielen willen het leefgebied van de dieren inperken maar door een ongeluk van de leider van de Mobielen en diens dochter komen ze tot inkeer. Een wat simpel verhaal zonder al teveel verrassingen. De tekeningen zijn redelijk, maar de robotachtige mobielen en Thomas de trein-achtige afbeeldingen van de bulldozers en tanks zijn totaal niet in S&W stijl getekend en passen daardoor niet in het verhaal. Ook heb ik nogal moeite met het veranderen van S&W en de anderen in dieren waardoor identificatie met de hoofdfiguren zeer moeizaam verloopt. Waar in de recente verhalen van de hoofdreeks (Lijdende Leiden, Suske de Rat, Sterrenrood) S&W regelmatig veranderen in andere personen, maar wel met hetzelfde uiterlijk, werkt dat hier met een dierlijk uiterlijk niet.
Datumwoensdag 11 november 2015 20:45