RecensieOndanks dat het een kort verhaal is zijn veel typerende elementen voor een S&W verhaal aanwezig zoals:
-de naïeve Wiske (oa.strook 5,22 35)
-de heerlijk onnozele Lambik (oa. strook 20, 21, 43 en 45)

Het gerijm van die dove piraat wordt op een gegeven moment een beetje flauw en Jerom moet uiteindelijk de klus weer klaren.
Ook een beetje ongeloofwaardig is dat Wiske aan de voet van Jerom kan blijven hangen met al dat gewicht van Suske en Lambik aan haar vast.

Een onopvallend kort verhaal wat in z'n geheel niet slecht is.

Datumzaterdag 09 november 2013 10:57

RecensieLeuk zomers kortverhaal waar ik niks op aan te merken heb. De piraten zijn veeleer grappige dan gevaarlijke tegenstanders. Voor de rest zitten alle elementen in dit verhaal die typisch S en W zijn, zoals een kibbelende Sus en Wis, een heldhaftige Lambik en Jerom die een straffe toer uithaalt.
Datumzaterdag 06 juli 2013 20:57

RecensieOmdat dit een vrij kort verhaal is en er enigszins geknoeid mee lijkt te zijn wat de tijdsgeest betreft geef ik er toch maar een 8 voor. Hoe oud of jong Hippus het zeeveulen (een kruising tussen een mens en een zeepaard) is lijkt me onduidelijk al is zijn baas niemand anders dan Neptunus, de zeegod. Sidonia keurt aanvankelijk het duiken van Suske en Wiske goed totdat ze naar het gezonken piratenschip duiken waarvan niemand het geheim kent. De zeepaardjes in de grot zouden alleen van verschillende generaties moeten zijn daar het schip lang voor de grot ligt. De desbetreffende piraten (die naamloos schijnen) komen meer dom en onhandig over daar de "leider" een vloekende dronkaard is, de lange slungel nogal hardhorend schijnt en de oudere piraat is meer onnozel en zou bijna familie kunnen zijn geweest van de piraat Smee, de bootsman van kapitein Haak uit Peter Pan. Als Suske zichzelf wil opofferen om de vloek te verbreken duikt de echte piratenkapitein op (deze is inmiddels tot inkeer gekomen) die grote bewondering heeft voor Suske en hij neemt de drie piraten mee. Waar ze alleen naar toe gingen is erg onduidelijk (misschien naar het rijk van eerder bekeerde schurken uit vroegere albums) en Lambik is helaas te dom om het kanon te doven dat het schip vernietigd waarna de zeepaardjes alleen wel weer vrijkomen! Jerom ziet er als levende ballonvaarder meer uit als een vuurspuwer op een kermis!
Datumdonderdag 1 november 2012 23:03

RecensieAardig kortverhaal met redelijke tekeningen want de hoofden van de hoofdfiguren worden niet overal even goed getekend.
Datumzondag 27 november 2011 12:15

RecensieDit is echt een super album! Ondanks dat ik de tekeningen van de nieuwste serie (bijvoorbeeld de blikken blutser de bangeschieters) het mooiste vind vond ik dat deze tekeningen ook SUPER waren
echt een mooi verhaal ik ga voor een kleine 10!
DatumTue May 22 18:11:56 2007

RecensieHet verhaal van deze strip is niet zo bijzonder. Maar de tekeningen zijn geweldig! Ik waan me zo in Spanje! Er zit niet erg veel spanning in, maar de sfeer maakt dat zeker goed. Er is één ding dat ik niet snap. Waarom wilde Hippus zo graag die vaas hebben? Dat is toch niet nodig? Maar al met al is dit reclame album zeker een 9 waard!
DatumMon Mar 26 16:14:44 2007