Juffertje Janboel

Juffertje Janboel Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Juffertje Janboel verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,66

RecensieDeze grappige titel opent een verhaal met een moralistische thema: “ruim je rommel op!”. Een kinderthema dus. Dat heeft het grote risico om kinderachtig te worden. Dat valt hier mee. Je kunt je afvragen of het opruimen van je kamer interessant is om een verhaal van te maken maar het is oprecht leuk gedaan. Het begint al op bladzijde één waarin Sidonia met gasmaker en al de kamer van Wiske opruimt. De leuke opmerkingen die daaruit ontspruiten zijn leuk gevonden ( “Dan kijk ik eens op mij kamer…Hoezo? Dit is jouw kamer!”). Dan wordt er een kist bezorgd met vreemde spreuk waar ‘s nachts vreemde dingen mee gebeuren. De volgende dag is alles spic en span. Schannulleke is echter verdwenen. Suske en Wiske gaan op onderzoek uit en ze vinden een beslist originele oplossing voor het drastische opruimprobleem. Echter de zoektocht naar de pop loopt niet van een leien dakje en verrassende wendingen nemen de lezer in spanning mee. Dit verhaal laat zien dat je een betrekkelijk saai thema kunt omvormen naar een leuk, spannend en zeker origineel verhaal.
Datumzondag 29 november 2020 19:31