De coole Kastaar

De coole Kastaar Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De coole Kastaar verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,50

RecensieHierin wordt de problematiek van loverboys aangekaart. Het levert waarempel een aardig verhaal op. Het feit dat jongeren zich vervelen en zich tot niet al te frisse praktijken wenden, is iets wat nu zeer actueel is ( zeker tijdens Corona). Wiske die zich laat overhalen, is voor het verhaal wel te begrijpen. Suske aan het werk ( leuk), Sidonia te druk ( leuk maar vaker gedaan) zodat Wiske op zichzelf is aangewezen en zich verveelt. Ze komt bij hangjongeren uit die wel aandacht voor haar hebben. De acties die de jongeren doen zijn vrij standaard. Leuk mis wel dat de ietwat te brave Wiske wel mee wil doen met de kliek, natuurlijk met tegenzin. Ik heb ook nooit begrepen dat Suske en Wiske “bengels”worden genoemd terwijl ze de braafheid ten top zijn. Hier komt toch iets meer uit ( eindelijk worden drugs in een S&W verhaal genoemd, bij de Kiekeboes is dat veel meer gemeengoed), hoewel veel bij het vreemde uiterlijk van Wiske blijft. Suske en Wikse blijken hier toch vaak een raakvalk met de realiteit te missen en kennelijk daardoor niet echt interessant meer zijn voor het grote publiek. In dit verhaal gaat het meer om de omgang in de groep en het feit hoe de verhoudingen in een dergelijke kliek werken. Een zwaar thema in een klein, eenvoudig verhaaltje verwerkt. Het is wel wat braafjes maar eigenlijk niet eens zo onverdienstelijk gedaan.
Datumdonderdag 26 november 2020 14:42