Het naderende noodlot

Het naderende noodlot Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het naderende noodlot verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

RecensieZijn de SOS Kinderdorpen verhalen al bijzonder, dit verhaal is dat helemaal: onze kompanen als dinosauriërs. Even omschakelen, dus. Dat lukt makkelijk want het is een erg aangename vertelling. De karakters van de helden zijn mooi verpakt in hun prehistorische vorm. Elk personage is erg goed: Lambik als (niet domme) kunstenaar, Jerom als goeïge hulp, de intiatiefrijke kinderen. Sidonia viel wat minder op: wellicht omdat zij als enige niet de voor haar kenmerkende kleuren draagt, roze-zwart.
De bewoners van het oerwoud zijn bang voor een komeet die gaat vallen en laten zich opjutten door de prehistorische Krimson. Een beetje de maatschappij nu: de gewone bevoling laat zich te vaak opjutten door rechtse individuen en/of al dan niet sociale media. Er zit nog best een boodschap in het verhaal. Niet erg, alles is zo leuk gedaan dat je met alles mee gaat. Het klopt ook. Het einde is niet "eind goed al goed" maar toch erg leuk en origineel. De verwijzing naar Vandersteen is nu wel leuk: veel beter doordacht dan zo vaak eerder. Ook is daarmee direct het verband naar de huidige serie gelegd. Zo is de keuze voor dinosauriërs uitstekend verklaard. Een mooi getekend verhaal dat durf toont, eentje dat een hoge mate van originaliteit verwerkt in het wankelende fundament van een stripreeks die een schaduw van zichzelf geworden is. Dit verhaal is een goed voorbeeld van het feit dat hoop doet leven.
Datumzondag 06 december 2020 15:18