Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De pientere pop verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,50

NaamJan Maarten
RecensieLeuk album! Mooi tekenwerk van Leever en inkleuring van diens vrouw. Misschien als er ooit een plekje vrij komt bij studio Vandersteen...? De kleur maakt het echt mooi!
Alleen Wiskes kapsel vind ik ietswat vreemd.. verder een echt Suske en Wiske verhaal! Bijna alle Nederlandse SOS verhalen zijn me goed bevallen! Dit verhaal krijgt van mij een dikke 8!
Datummaandag 26 september 2016 14:29

RecensieIn dit album staat de relatie tussen Schanulleke en Wiske centraal. Dat is op zich best een leuk gegeven en qua verhaal zou het ook goed gepast hebben in de rode reeks. Toch ben ik niet laaiend enthousiast; het vreemde groene licht wordt niet echt uitgelegd, maar dat kan nog wel in een S&W-strip. Alleen is het mij in het geheel niet duidelijk waarom Jerom een google-bril heeft en waarom dit zo'n prominente rol heeft. Het slaat namelijk als een tang op een varken en ik vond het zelf bijzonder storend. Had er dan een Barabas-uitvinding van gemaakt (hoewel dan nog steeds overbodig), nu komt het op mij over als verkapte product placement. De ruimte die aan die google-bril besteed wordt had beter gebruikt kunnen worden om het verhaal meer uit te werken. Het gedoe met die jaartallen snapte ik ook niet helemaal, voor Christus, na Christus; waarom moet hier ook maar 1 tekstballon aan besteed worden? De tekeningen vond ik wel goed en ademen zeker ook de S&W-sfeer uit. Omdat het voor het goede doel is een 7, in de rode reeks had ik niet meer dan een 6 gegeven.
Datumdonderdag 15 september 2016 06:34