De rammelende rally

De rammelende rally Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De rammelende rally verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,10

RecensieIk herlees de S&W verhalen in chronologische volgorde en dit is officieel nummer 44 in de reeks. Dit is eigenlijk geen verhaal te noemen, het is meer een reclame voor de provincie Antwerpen. In een klassieke auto nemen Lambik en Jerom het tegen Sidonie en S&W op. Ondertussen komen ze langs alle mooie plekjes in Antwerpen waarvan sommige ook het decor zijn geweest van oudere albums, zoals het Steen in de Zwarte Madam. Het is niet echt een verhaal, maar de mooie verzorgde tekeningen maken veel goed. Daarom is een 7 wel op zijn plaats.
Datumzaterdag 24 juli 2021 11:45

RecensieDit is een moeilijk geval: helemaal terug in de tijd ( jaren '50) met de zalige oude tekeningen van weleer. Echt een klassieker. Prachtige tekeningen en de charme spat van het album af. Alleen het verhaal stelt weinig voor. Het album is een soort veredelde toeristische brochure. We rijden in oude karrossen door Vlaanderen en komen de meest prachtig getekende attracties tegen waar de lezer de nodige informatie over krijgt. Onze helden plakken dat alles aan elkaar met anektdotes. Zij racen er werkelijk rammelend door heen. De nodige oude subtiele humor ontbreekt niet. Verhaaltechnisch niet het beste maar het pakt je in met charme en charisma.
Datummaandag 07 december 2020 22:51

RecensieNet zoals de Vliegende Klomp is dit een album zonder echt verhaal, maar een toeristische tocht door de provincie Antwerpen. Toch is dit album de moeite van het lezen waard, zeker voor de verzamelaar, vanwege de erg goede tekeningen
Datumwoensdag 3 november 2010 07:29

RecensieDit album is een overzicht van de beste toeristische plekjes van de provincie Antwerpen.En die plekjes werden heel mooi getekend door Willy Vandersteen. Het feit dat onze vrienden meedoen aan een rally doorheen de provincie Antwerpen is enkel een manier om de boel wat samen te houden. Als verhaal stelt dit dus weinig tot niks voor, maar dat zal destijds ook wel niet de bedoeling geweest zijn.
Hier en daar zit er wel eens een leuk grapje tussen, en de rivaliteit tussen Sidonia en Lambik is ook leuk en typisch S en W.
Als je dit album niet zit als een volwaardig verhaal, en je houdt wel van wat nostalgie, dan ga je zeker wel plezier beleven aan dit tussendoortje.
Datumzaterdag 15 mei 2010 17:34

NaamMees Tom
RecensieElke oude Vandersteen is de moeite voor mij. Dit album heeft verschillende incarnaties ondergaan, telkens werden de tekeningen aangepast om beter de actualiteit weer te geven. De originele "Rally" uit 1958 is een waar tijdsdocument, dat je ook meer als dusdanig moet beschouwen, dan als een volwaardig verhaal. Het was destijds eigenlijk een excuus om de toeristische plaatsen te tonen, ook leuk om in die enige echte originele versie (lichtgroene softcover, kleiner formaat) uit de jaren '50 zaken te zien die nu niet meer bestaan. Een tijdscapsule dus :-)
DatumSun Feb 18 00:19:08 2007

RecensieTja, kan ik dit nog wel 'n verhaal noemen? Nou, okee, onze vrienden gaan een race aan door de provincie Antwerpen en tijdens de race moeten ze fotoos maken van bekende bezienswaardigheden om uiteindelijk te proberen als eerste over de finish te komen. Het is hetzelfde als De Vliegende Klomp, maar dat 'verhaal' had wat meer uitstapjes zodat dat net even beter is. Eigenlijk best wel vreemd, daar juist dit verhaal uit de jaren '50 komt, m.i. de beste periode voor Suske & Wiske. De gedetaileerde tekeningen zorgen er uiteindelijk voor dat dit boekje van mij een 5 krijgt.
DatumMon May 16 00:51:37 2005