De schaal van moraal

De schaal van moraal Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De schaal van moraal verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,40

NaamBenS
RecensieHet probleem van dit album is dat je als lezer in de eerste bladzijdes een aardige setting gepresenteerd krijgt, waardoor je hoge verwachtingen krijgt. De uitwerking is dan vervolgens heel teleurstellend. Allemaal heel snel, met veel nutteloze actie scenes. Wat ik vooral opvallend vond, is dat het verhaal eigenlijk 2 bladzijdes voor het einde al afgelopen is, terwijl de verhaallijn juist meer pagina's zou kunnen bevatten.
Al met al een album wat te dun is voor de oorspronkelijke opzet van het verhaal. In de uitwerking vervolgens is teveel weggelaten of zijn kansen voor verdere ontwikkeling blijven liggen, waardoor de laatste twee pagina's pure vulling geworden zijn.
Conclusie: leuk om een keer in de bibliotheek te lezen, niet om in de verzameling perse te hebben.
Datumdonderdag 20 januari 2022 12:13

RecensieHet is leuk om te zien dat dit verhaal weer een andere insteek heeft als de andere uit de SOS kinderdorpen reeks. Deze lijkt veel meer op de Blauwe Reeks. …lijkt zeg ik….lijkt. Wat mooi aan deze serie is dat je ziet dat de S&W reeks veel meer mogelijkheden biedt dan er vaak uit gehaald wordt. De andere scenaristen en tekenaars kleuren soms letterlijk buiten de lijntjes wat een veel frisser geheel oplevert. Zo ook hier. Het is een fascinerend verhaal over een gesmede schaal die de karaktertrekken van de kijker vergroot….of de negatieve trekken naar voren haalt. Krimson is ook weer aanwezig en zijn handlangers zijn nu weer/ eindelijk geen lollige randdebielen. De schaal biedt velen allerlei voordelen maar kan ook desastreuze gevolgen hebben zoals in dit verhaal blijkt. Er volgt een strijd om de schaal en uiteindelijk wordt de schaal weer terug geworpen in zee ( waar ze door S&W was opgedoken. ). Het verhaal is leuk met originele vondsten: Schannulleke die Voice Kids wil zien, Sidonia aan de strijk, Suske met Harry Potter litteken, De Gyronef als prototyoe duikboot, Krimson met minderwaardigheidscomplex enz. Ook heeft het album zelfspot, het verhaal is enerverend maar springt soms wel van de hak op de tak. De handelingen gaan soms heel snel; de verschijning van de Zwarte Madam, S&W die eensklaps andere kleding aan hebben. Toch een erg leuk verhaal dat onze helden ook op een andere manier laat zien. Jammer dat het huidige team niet veel meer inspiratie uit series als deze haalt.
Datumzondag 15 november 2020 12:58