De treiterende trien

De treiterende trien Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De treiterende trien verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

RecensieEen kortverhaal dat eigenlijk erg sterk is. Een ogenschijnlijk klein meisje komt bij onze helden aan en terroriseert de boel, zodanig dat vriendin Wiske niets door heeft. Ieder van onze helden heeft heel wat te stellen met dit lieve meisje. Suske het meest en dat is eigenlijk erg leuk gedaan: je krijgt terstond medelijden, het ophangen van Sidonia is wel wat vergezocht…hoe wil een kleinn meisje een volwassen vrouw zo hoog ophangen? Het verhaal is best spannend en klein meisje eigenhandig een volwassen bonenstaak aan een lamp boven een fornuis ophangen? Ik vind de grofheid wel prettig: onze helden zijn echt in gevaar: Lambik laten verdrinken in een put is ook zeer hard. De extremen gaan nog door. Misschien ietsje te…maar ik houd wel van dit soort pit in de strip. Dit geldt ook voor de Zwarte Madam. Eindelijk is zij weer de serieus te nemen tegenstandster van onze vrienden. Ze is nu echt verrot van geest en dat staat haar goed. De dood van Suske maakt ook alles zeer ernstig. Uiteindelijk komt er toch een goede oplossing voor alle misère. Het verhaal doet heel erg denken aan de horrorfilm “Rosemary’s baby”. Een kind dat haar gehele omgeving terroriseert. Ook heeft dit verhaal een beetje last van het feit dat het een kortverhaal betreft; meer bladzijden zodat je alles iets meer kunt uitsmeren dan krijg je een topper uit de serie. Mits er maar geen onnodige lollige humor in wordt verwerkt. Dit is oprecht een steengoed kortverhaal.
Datumdonderdag 08 oktober 2020 09:23