Het vurige Vitamitje

Het vurige Vitamitje Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het vurige Vitamitje verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,00

RecensieHier staat Vitamitje in de belangstelling. Hoewel door Vandersteen al heel vroeg geïntroduceerd, blijft dit een lastig personage in de strips. Wat moet je er mee? wat voegt het toe? Het blijft zeker grappig blijft het autootje zich voedt met groenten. Er zijn goede verhalen gemaakt met het karretje in de hoofdrol, ik noem “De Tootootjes”. Ook mindere. Hoewel ik het symoathiek wagentje best leuk vindt, is het risico dat het verhaal vervalt in kinderlijkheid. Dat is ook hier het geval. Vitamitje gaat er op uit omdat hij ( zij?) verwaarloosd wordt door Suske en Wiske. Via het circus krijgt hij een carrière in de racerij. Dit gaat vrij goed met name door de anabolen die hij krijgt. Een ongeluk doet hem beseffen dat thuis bij Suske en Wiske het toch beter toeven is. Dit verhaal is in andere versies eerder verschenen: “De Olijke Olifant”, “Het Ros Bazhaar”, “De Curieuze neuzen” ( hier liepen Suske en Wiske weg) om maar een paar te noemen. Uiteraard een andere uitvoering maar toch. Het is een aardig verhaaltje maar het blijft een niet bijster origineel. Onze helden spelen op de achtergrond. De overdreven drukke tekeningen benadrukken soms de kinderlijkheid en zijn soms zelfs uitgesproken lelijk (strook 9 en ten tijde van de anabolen kuur), hoewel ze wel passen bij het opstandige gedrag van het wagentje. Het verhaal heeft wel enige charme maar het is geen topper uit de serie.
Datummaandag 30 november 2020 22:19