De preutse prinses

De preutse prinses Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De preutse prinses verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,57

NaamCeriel
RecensieWat een verademing om S&W weer te zien in hun oude staat. Ik hoop niet dat Geerts dit als een laatste eerbetoon ziet zoals Vandersteen dit deed met De Eenzame Eenhoorn en De Wervelende Waterzak en hoop dat hij er nog een aantal meer zal gaan maken.
Helaas doet het verhaal geen eer aan de gloriejaren die er waren sinds de nummers 200 t/m 230, toen Paul Geerts werkelijk meesterwerken van albums wist te brengen als Angst Op De Amsterdam, De Krimson Crisis, De Mysterieuze Mijn, De Goalgetter, Sagarmatha, De Kleurenkladder en ga nog maar zo door. Dit album past daar bij lange na niet tussen mijns inziens, maar om mijn helden weer te zien zoals ze zijn heb ik toch genoten van dit album.
Datumdinsdag 26 mei 2020 19:13

NaamMark Ormel
RecensieEen meer dan goed album, dat ouderwets vertrouwd voelt. Niets tegenstaande het huidige team, ook zij hebben al enkele historische verhalen op hun naam staan, maar dit verhaal had ook iets van thuiskomen. Wat natuurlijk alles te maken heeft met in welke periode je S&W leert kennen. Genoten van de eerste tot de laatste pagina. Wel jammer dat het niet ook in het oude vertrouwde formaat uitgekomen is
Datumdinsdag 26 mei 2020 17:07

RecensieEen goede comeback van Paul Geerts, met mooie tekeningen zoals we die van hem gewend zijn, maar het album voldoet niet aan de hoge verwachtingen waarmee het album de hemel in werd geprezen. Flauwe humor en een doorzichtig verhaal met veel haken en ogen maakt dit album niet het beloofde album waar we al meer dan een half jaar op wachten. Leuk voor een uurtje/half uurtje vermaak maar meer niet...helaas
Datumzondag 24 mei 2020 21:11

RecensieHet verhaal rond dit verhaal is al bekend. Ook over de inhoud hoef ik weinig te melden. Het is een aardig verhaal dat lekker wegleest op een reis naar het verre Thailand. Je merkt wel dat het met kop en schouders boven de huidige reeks uitsteekt al is het verhaal niet het sterkste van Geerts. Ook zie je dat je blij bent dat de personages weer als vanouds zijn. Dat doet goed: geen onnozel geneuzel waar we nu mee dood worden gegooid ( hoewel Jeroms hilarische grap over het Europees parlement iedereen laat schuddebuiken ....erg leuk maar niet heus) Dit album overstijgt het huidige Samson & Gert niveau. Het verhaal is logischer, vloeit beter en wordt niet doorspekt met quasi lolligeheid. Toch hoort dit niet tot de top van Geerts. Het aspect preuts is op een idioot simpele manier verwerkt: een paar keer "overschrijdend gedrag" roepen en je bent klaar. Niets te vinden wat het woord preuts impliceert, juist omdat S&W bekend staat als één van de meest preutse strips ooit. Vandersteen heeft het zijn opvolgers onmogelijk gemaakt er een moderne degelijke strip van te maken want iedereen is met de handen gebonden aan zijn eisen. Dat S&W niet meer populair zijn, heeft hij zelf veroorzaakt. Geerts heeft bepaalde pogingen ondernomen maar dit verhaal is daar geen voorbeeld van.
Hoewel de helden op de oude manier zijn getekend ( een verademing, eindelijk bewegen de figuren normaal), zijn de tekeningen erg flets en grof, dikke grove lijnen... ( en die tongen uit die muilen...).
Dat is jammer. Dat geldt ook voor de schielijke afwezigheid van Sidonia ( toch een heldin).
Ik heb heel erg aan een zeven zitten denken maar ik maak er toch een zes van. Ik had hier meer van verwacht.
Datumzaterdag 23 mei 2020 22:14