De goalgetter

De goalgetter Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De goalgetter verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,02

RecensieOnze Suske mag het beleven dat hij van het ene op het andere moment een voetbalvirtuoos is, en voor je pap kan zeggen wordt hij gecontracteerd voor het nationale elftal voor een bedrag waar iedereen van flauwvalt. Maar dan wordt Wiske ontvoerd...
Het is eens een andere plot dan anders. Het voetbalgedoe kan niet helemaal overtuigen: waarom meldt enkel het nationale elftal (van welk land?) zich? Hebben FC Barcelona en AC Milan geen interesse? Tegen wie spelen ze eigenlijk?
Dat Wiske (spoilers) in feite zichzelf ontvoert, zie je ook al vantevoren aankomen. Geloofwaardig is het ook niet, dat ze dit allemaal uit jaloezie doet. En voor wat ze allemaal uithaalt zou je normaal gesproken in jeugddetentie belanden. Raar.
Hoe dan ook, het stond natuurlijk al vast dat Suskes status als voetbalheld maar één album zou duren. Een aardig verhaal, met flauwe grappen (voor de zoveelste keer de politieagenten die elkaars woorden verhaspelen), geen hoogvlieger.
Datumzondag 03 januari 2021 11:07

RecensieEen voetbalverhaal….en dat voor iemand die niets met voetbal heeft….hoe moet je dat dan recenseren? Nou gewoon doen…..bij dezen en het is alleszins mee gevallen. Het was weer goed om een Suske verhaal te lezen. Hij wordt door de voetbalster een voetbalster……die ster komt uit een rijk waar alle sterren schitteren, schitteren striphelden daar dan niet? Het is een aloud verhaal over jaloezie en vriendschap. Het past goed en het levert een goede episode op. Alles zit logisch in elkaar. De personages zitten goed in hun rol. Sidonia dit keer als het positieve toppunt. De ideale manager. Staat haar goed zo’n pak! Anne Marie van Zwollem en haar vader vervullen ook hun rollen met verve. Wiske als valse tik werkt goed, ook al wist je al lang van te voren dat het mannetje met baard Wiske is. Het programma van Anne Marie is een goed gevonden medium. Het valt mij wel op dat de grappen van deze periode wat minder zijn, hoewel de varkens die naar de vrijheid rijden erg leuk is. Echt een goed verhaal. De tekeningen zijn goed maar wat flets qua kleur.
Datumzaterdag 24 oktober 2020 17:02

NaamNaomi
RecensieHet idee van voetbalster Suske, met Sidonia als manager, vind ik op zich leuk en veelbelovend. Leuk om de Van Zwollems weer te zien. Maar: Wiske verpest voor mij het hele album. Ze mag dan af en toe jaloers en wat verwend zijn, het past niet bij haar karakter om haar vrienden keer op keer in gevaar te brengen. Het slot is erg ongeloofwaardig (even “het spijt me” zeggen en je komt met zo’n aanslag weg: yeah, right....). Kortom: een 4.
Datumzondag 17 februari 2019 16:24

Naamleendert
Recensieeen origineel onderwerp en idee: dat iemand door een voetbalster de beste voetballer kan worden mits de persoon eerlijk speelt. Dit zou veel verder uitgewerkt kunnen worden door op dit probleem zelf te richten zoals.wat dit met het karakter van Suske zou doen en andere uitdagingen (zoals roddels, familie die door de pers vervolgd wordt etc). Dat hele verhaal van de ontvoering was al erg duidelijk vanaf het begin wie de ontvoerder zou zijn en leidt erg van het oorspronkelijke idee af. Mijn idee had dat weggelaten kunnen worden.

Verder is het raar dat er niet gelijk een soort opsporing op touw wordt gezet door de helden zelf (ze waren erg passief) en ze juist Suske's bekendheid niet gebruikte om hier bekendheid aan te geven. Daarnaast raar dat de voetbalvoorzitter zo maar een kontakt wilt opzeggen terwijl Suske een megavoetballer zou zijn en dat Lambik en Wiske door zo'n enorme aanslag dat levens kon kosten zo vrij kon komen.

Voor het oorspronkelijke idee en de tekeningen een 5 maar dat is het hoogste wat ik kon geven

Datumdonderdag 23 augustus 2018 01:38

RecensieLeuk verhaal, en beter dan het voetbal-verhaal dat recentelijk uit kwam (het lederen monster).
Datumzondag 05 februari 2017 07:59

RecensieDit is een van de zeldzame keren dat Suske de hoofdrol heeft

Het verhaal is niet slecht, maar je moet natuurlijk wel van voetbal houden om dit te smaken. Zou die invloed van die voetbalster nu moeten worden beschouwd als doping?

Bij een aanrijding met een vrachtwagen wordt even naar de varkenspest verwezen

De capriolen van Van Zwollem zorgen voor de vrolijke noot

Opmerkelijk is dat (zoals al op de cover te zien is) Lambik een toeter heeft die veel doet denken aan een vuvuzela, iets dat pas tijdens het voetbalkampioenschap van 2010 bekend werd en vooral als hinderlijk beschouwd werd door het lawaai dat er mee gemaakt werd

Datumzaterdag 05 december 2015 13:02

RecensieLeuk album met een goed verhaal. Er zitten echter een paar nadelen aan:
SPOILER ALERT!!!
Het is eigenlijk meteen al duidelijk dat Wiske de gemaskerde man is.
Met die wetenschap zijn er een erg rare elementen in het verhaal.:
- Ze gooit een steen op de voorruit van een auto en veroorzaakt zo een ernstig ongeluk.
- Ze laat Van Zwollem meerdere malen verongelukken
- Ze zorgt ervoor dat er een bom in een vol stadion explodeert.
Dit zijn geen dingen die Wiske zou doen, hoe jaloers ze ook zou zijn. Ook komt ze erg makkelijk met deze daden weg, zelfs bij de politie.
Datumdonderdag 10 juli 2014 13:45

RecensieEen avontuur waarin Suske een voetbalster wordt met behulp van de voetbalster zelf. Op een vermakelijke manier wordt de opportunistische kijk van het voetbalpubliek weergegeven zoals blijkt uit: de toeloop op blz. 6 en de publieke reactie nadat Suske een opgelegde kans mist door toedoen van de voetbalster op blz. 29. Dat in het betaalde voetbal geld en zakendoen een grote rol speelt wordt op een leuke manier weergegeven door Tante Sidonia die optreedt als Suske's persoonlijke manager en haar onderhandelingen met de voorzitter op blz. 11 en 17. Ook het voetbalvandalisme van het publiek naar een speler toe is er op blz. 37.

Het terugzien van 'de Van Zwollems' is vermakelijk en ze spelen in dit verhaal een belangrijke bijrol. Met name de 'één-tweetjes tussen vader Van Zwollem en Lambik' zijn weer erg vermakelijk. De wijze toespraak aan het einde van Suske is indrukwekkend en daarin stelt hij 'ware vriendschap boven zijn persoonlijke ego'. Ook Lambik als ontspoorde supporter is erg vermakelijk zoals bijv. op blz. 38.

Ook de mooie tekeningen verdienen een oprecht compliment.

Naar mijn mening was dit album hard op weg naar een goede beoordeling maar toen ik op m'n dertiende dit album voor het eerst las voelde ik al aankomen dat de gemaskerde Wiske wel moest zijn. Dat Wiske jaloers is aangelegd dat weten we wel, maar in dit album gaat dat naar mijn mening toch wel iets te ver. Dit smetje zit naar mijn mening een goede beoordeling (in de zin van een 8/9) in de weg, maar 'een voldoende die zo ruim mogelijk is' lijkt me zeer op z'n plaats.

Datumvrijdag 09 augustus 2013 16:05

RecensieEen jongensdroom komt uit als Suske door hulp van de voetbalster opeens de sterren van de hemel speelt. Maar mede door alle media-aandacht voor zijn persoon wordt hij gechanteerd om niet te spelen en Wiske wordt ontvoerd.

Dit is volgens deze website het eerste verhaal welke Marc Verhaegen zelf schreef en helaas is het scenario wat aan de dunne kant: Naast de ontdekking en opmars van Suske op het voetbalveld en de mysterieuze (nou ja?) chanteerder gebeurt er niet echt genoeg om een kleine 50 pagina's te vullen. Daarentegen zijn de tekeningen van Marc (net zoals in het voorafgaande Postruiter album) prima en haast niet van die van Paul Geerts te onderscheiden en zijn de voetbalacties mooi in beeld gebracht.

Datumdinsdag 13 november 2012 16:59

Recensievan zwollem daar hou ik van net zo als krimson de zwarte madam en sus antigoon alleen die voetbalster die is zo stom.
Datumzondag 8 januari 2012 09:30

Naamcas
Leeftijd8
RecensieIk vond het een heel leuk boek. Ik had niet verwacht dat Wiske het zelf was!
Datumzaterdag 30 juli 2011 11:10

Recensieondanks dat het einde inderdaad niet heel geweldig is, is dit mijn favoriete album van nummer 200 tot nu. ook de terugkeer van Van Zwollem is wat mij betreft geslaagd.
als 10-jarig voetbalhatertje was ik vooral gecharmeerd van de verzoening van Suske en Wiske. er zit duidelijk een boodschap achter het verhaal.
mijn kijk op Suske is helaas wel veranderd aangezien hij voetbalfan was geworden. maar dat hij wiske uiteindelijk verkoos boven voetbal maakte dit weer goed.
toch vind ik de vroegere albums beter.
Datumzondag 26 juni 2011 19:37

RecensieSuske in de hoofdrol als voetbalster. In het 'ros Bazhaar' heeft hij ook een hoofdrol maar dat verhaal kwam veel beter uit de verf. Mede bepaald doordat de andere personages in dat verhaal beter aan bod komen.
Het jaloerse gedrag van Wiske in dit verhaal is te overdreven gemaakt. de boodschap uit verhaal is niet briljant. Het plot is voorspelbaar en niet al te best. Toch is het verhaal wel vermakelijk en daarom leest het verhaal makkelijk weg. Vooruit, ik geef het verhaal het voordeel van de twijfel met een voldoende, alhoewel het neigt naar een 5!
Datumdonderdag 1 oktober 2009 16:35

Naamsteffiedrees
RecensieZo slecht is het verhaal ook weer niet, maar de enige opmerkingen: nooit eerder geweten dat suske een voetbalfan is? En wiske's gedrag met dat dynamiet gaat toch wel erg ver!
Datumwoensdag 15 april 2009 21:27

Naamlauren
Recensieik vind het een leuk album.
het begin stukje is het leukst.
ik vind de rest ook leuk maar niet zo leuk.
ik vind het vooral leuk dat wiske zo jaloers is.
Datumwoensdag 14 januari 2009 17:30

RecensieIk vind het idee achter dit album niet slecht. Iedere jongen droomt er van om profvoetballer te worden. Maar het einde is zooooo slecht. Wiske stopt eventjes een dynamiet in Lambiks tas, alsof dat zomaar gaat en de normaalste zaak van de wereld is. Vervolgens gooit Lambik de dynamiet op het veld, waardoor het op een terroristische aanslag lijkt. En op het einde zegt Wiske doodleuk: het spijt me, ik zal het nooit meer doen. En daarmee is het verhaal afgelopen. Eeeeeerrrg slecht einde. Heel ongeloofwaardig.
Datumvrijdag 14 november 2008 16:19

Naamlydia
Recensieik vind het een leuk verhaal ondanks dat ik niet van voetbal hou.
het is wel zielig voor wiske maar het gedrag dat ze toont is ook niet zo geslaagt.
Datumzaterdag 26 juli 2008 22:50

NaamMruiter
RecensieDe Voetbalster is leuk bedacht, welk jongentje droomt nu niet later een wereldberoemde voetballer te worden. Maar ik vind Wiske's gedrag te erg voor woorden, dit is niet langer Wiske. Beter was geweest als ze zich had aangesloten bij een groep hooligans van de tegenpartij, en dit (zonder dat ze het doorhad) was uitgelopen op de gebeurtenissen van de bom. Nou ja...misschien was de bom beter helemaal weggelaten uit het verhaal, maar de strips werden toch geweldadiger en dit is hiervan blijkbaar een voorbode.
Datumvrijdag 2 mei 2008 20:08