Operatie Siggy

Operatie Siggy Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Operatie Siggy verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 5,70

RecensieDit verhaal balanceert bij het schrijven van deze recensie op een voldoende. Onterecht, mijns insziens. Het verhaal is leuk getroffen en het is sterk om de geschiedenis van Sidonia in te duiken. Zij heeft de neiging te degraderen tot huissloof ( waarom doen SenW niets in het huishouden, het is 2020?) . Hier niet. Ze heeft een geschiedenis als zangeres en was in de jaren zestig slachtoffer van een complot met een ring als hoofdfactor. Voor het verhaal: zie aldaar. Ik vond het een prima te verteren vertelling. Het idee op zich is sterk. Dat laat onverlet dat er zaken zijn die niet kloppen. Sen W al groots in de jaren '60, ontdekken het tweede leven van Sidonia.....dat klopt tijdtechnisch niet. Daarbij hebben ze zelf al ( bijv, In Het Ros Bazhaar) ook al tussen de hippies verbleven. Wat iemand ook al meldde......Sidonia kon ineens zingen, terwijl ze de hele serie door is uitgelachen om haar zangstem. Een continuiteitsfout noemen ze dat.
Daarnaast vond ik Roger Less ( =Roger Moore, ex James Bond overleden in 2017 waarschijnlijk een eerbetoon dus..) als karakter sterk, Naast Sean Connery ( Apekermis) de tweede Bond acteur die is gepersifleerd. De Bassie en Adriaan ( Simca en Panhard, twee oude Franse automerken) humor te stupide voor woorden. Over auto's gesproken, het is leuk om weer herkenbare modellen te zien ( Renault Estafette en zelfs kon ik een NSU 1000 ontwaren. Zoek maar op op Wikipedia). Kleine fout: de Citroen SM van Madame is pas in 1970 geïntroduceerd.....hoort dus niet in een jaren 60 verhaal.
Maar ja....een kniesoor die daar op let.
Datumzaterdag 29 februari 2020 13:16

RecensieLeuk verhaal waarin we iets over het verleden van tante Sidonia te weten komen
Toch wel vreemd, Sidonia blijkt een beroemd zangeres geweest te zijn. Maar in vrijwel alle verhalen, kan niemand haar zang waarderen. Hoewel dat vals zingen kan natuurlijk komen door het ouder worden
Afgezien daarvan zijn er wel leuke dingen te vinden
Bij het station kan even professor Gobelijn uit JOMMEKE opgemerkt worden
De Italiaanse kok uit het kortverhaal DE KOKENDE KEI duikt op in het verleden
De gehoorproblemen van handlanger Panhard zijn best grappig, maar doen, zoals eerder werd opgemerkt, inderdaad wat denken aan B2, de dove boef uit BASSIE EN ADRIAAN
Datumvrijdag 31 mei 2019 20:57

RecensieNee, dit was niet geweldig. Ik had af en toe het gevoel een hele slechte imitatie van een Kiekeboe album in handen te hebben. Maar dan zonder de Kiekeboe's, zonder de Kiekeboe humor en verder ronduit kinderachtig. Maar wat me het meeste stoorde is dat het verhaal niet past in het Suske en Wiske universum. Want laten we wel wezen, Suske en Wiske beleefden al avonturen vóór de jaren '60 en '70. En Sidonia was er toen ook al bij. Ik kan mij niet voorstellen dat de Suske en Wiske liefhebbers op een parallel universum zaten te wachten. Jammer.
Datumdinsdag 16 oktober 2018 14:55

RecensieIk snap de negatieve beoordelingen niet. Ik vondt het een leuk verhaal, en zeker niet slecht getekend. Weinig op aan te merken.
Datumzondag 30 september 2018 15:13

RecensieHet is mij volstrekt onduidelijk welke rol Suske en Wiske nou eigenlijk spelen in dit verhaal... een verhaal dat als los zand aan elkaar hangt. De ring speelt een centraal maar tegelijkertijd onlogische rol in het verhaal. Waarom willen ze de ring überhaupt terug als ze weten wat er gebeurd is op de testlocatie? Met de jaren 60 had toch wel iets leukers gedaan kunnen worden; in plaats daarvan worden we getrakteerd op flauwe 'bassie-en-adriaan' humor in de vorm van een slechthorende bodyguard. BRBS 2.0 was een tijdloos juweeltje in vergelijking met dit... Doe jezelf een lol en herlees gewoon een album uit de jaren '60 dan dit album over de jaren '60.
Datumwoensdag 26 september 2018 12:52