De boze boleet

De boze boleet Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De boze boleet verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,25

Reactie no.4
Naamleendert
RecensieIk vond het een leuk verhaal. De voorkant spreekt aan en het is mooi dat er met verschillende pespectieven wordt gespeeld zoals dit op de voorkant te zien is. Ook andere platen hebben mooie en gedetailleerde achtergronden en het camerapunt is ook mooi. Ook de figuren zijn beter.
Ik vind het altijd leuk als er in het verhaal het team uit elkaar wordt getrokken en zo zelf weer allerlei dingen beleven en daarna weer bij elkaar komen. Het idee van zwammen die in allerlei vormen te vinden zijn is wel origineel.
Na een wat matig album de vorige keer, was dit weer een mooi en vermakelijk verhaal. Ik geef er een 7,5 voor en zat te twijfelen of dit een 7 of een 8 gaat worden. Vooruit maar, een 8
Datumdinsdag 08 november 2022 09:55

RecensieDe Boze Boleet is een prettig leesbaar verhaal in de serie. Eigenlijk een allemansvriend: geen storende humor, verschillende lijnen binnen het verhaal en met mooie tekeningen. Er zit echter een aantal zwakke onverklaarbare wendingen in het verhaal die storend zijn. Waarom komt Jerom in eerste instantie niet, maar later toch wel, los van de slijmdraden? Waarom is die 'boze boleet' gevaarlijk en opgesloten in een grot (wie heeft die cementen muur eigenlijk gemaakt?) terwijl aan het einde blijkt dat ze op eigen kracht de grond in kan groeien om lava te vinden? Het voelt allemaal vergezocht: een verhaal op basis van een goed concept dat uiteindelijk van het spoor af loopt. Niet het sterkte album derhalve van de laatste paar jaar.
Datumvrijdag 04 november 2022 09:31

RecensieMet “De boze boleet” gaan we weer terug naar het soort albums dat puur en alleen gericht is op kinderen. Ik heb me al eerder daarover uitgesproken en ik ben geen fan van kinderalbums. Ze missen hetgeen wat Willy zo goed kon: alle lezers van jong tot oud behagen. Ook nummer 365 doet dat niet.
Een planeet met alleen maar paddenstoelen waar naar een speciaal soort paddenstoel moet worden gezocht om iemand te genezen. Natuurlijk kent deze zoektocht allerlei obstructies. En passant, krijgen we nog een lezing over hoe paddenstoelen zich voortplanten en wat hun functie precies is. De plot is wat vergezocht en sommige dingen roepen vragen op: waarom is Barabas continu boos? Wat is de functie van het fotograferen van Wiske ( om te ver uit de Gyronef te hangen? ), waarom zijn veel paddenstolen agressief? De karakters zijn hetzelfde als de vorige albums: het draait om Suske en Wiske waarvan de laatste zoals bekend al haar glans verloren heeft, datzelfde geldt voor Lambik en Jerom doet wat hij doen moet. Er is niets speciaals in dit album. Niets bovengemiddeld irritant maar ook niets bijzonders. Een doorsnee kinderverhaaltje. Tussen twee haakjes “vakjargon is geen goed Nederlands, of vaktaal of jargon)
Datumzondag 30 oktober 2022 16:50