De kronieken van Amoras

Deel 8: Avontuur in Piscine-les-Bains

Avontuur in Piscine-les-Bains Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De kronieken van Amoras, Deel 8: Avontuur in Piscine-les-Bains verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,50

NaamJochem
RecensieHet is maar goed dat op de cover wordt aangegeven dat de strip is getekend door de winnaar van de Brozen Adhemar. Het moment dat je de Kronieken van Amoras enkel koopt voor de mooie plaatjes komt namelijk steeds dichterbij. Avontuur in Piscine-les-Bains had kunnen fungeren als goede prequel voor De Zaak Krimson, maar het enige wat wordt toegevoegd aan het originele verhaal is dat we nu weten dat alles in De Zaak Krimson niet gebeurd was als het team dit hele album NIKS had gedaan. Leuk om te laten zien hoe destructief tijdreizen kan werken, maar het laat wel mooi zien hoe doelloos de Kronieken aan het worden zijn. De zinloze cameo's van Jérusalem versterken dat gevoel alleen maar. Je voelt aan alles dat er een grootser verhaal in zou kunnen zitten, maar Avontuur in Piscine-les-Bains is weer een doelloos verhaal waarin verder niks ingrijpends gebeurt, waarin geen nieuwe verhaallijnen worden geopend waarop kan worden voortgeborduurd en dat als op zichzelf staand verhaal te weinig bestaansrecht heeft. Sinds De Zaak Krimson heeft het met Amoras allemaal vrij weinig te doen en deel 8 van de Kronieken bevestigt het vermoeden dat het meer Suske en Wiske voor volwassen is dan een poging het Amoras-universum echt uit te bouwen. Zonde van de personages en het enorme potentieel.
Datumzaterdag 21 augustus 2021 12:00

RecensieMooi verhaal. Zeer sfeervol getekend.
Datumdinsdag 27 juli 2021 16:58

RecensieMet dit verhaal is de serie weer op het niveau teruggekomen van de eerste drie verhalen van de Kronieken. Ik denk dat de verhalen van de Kronieken interessanter zijn als er meer met de achtergronden van de bekende figuren wordt uitgespit. De zaak Krimson was heel goed verzonnen en dit verhaal ook. Misschien kunnen zo meerdere figuren uitgewerkt worden zoals Van Zwollem, de geschiedenis van de Zwarte Madam etc.

Dit vond ik weer een spannend verhaal en nodigt ook uit om de albums van de zaak Krimson weer eens te lezen. Mooi getekend ook!

Datumzondag 18 juli 2021 02:55

RecensieHet achtste deel leest heel lekker weg: het is een voorafganger die zeer kunstig in de serie is verwerkt. De uitstapjes van Jerusalem en Krimson zijn heel lichtjes in het echte verhaal en leiden nooit af van de kern van het verhaal. Dat zijn onze vrienden die op zoek gaan naar de trein om zo Krimson te behoeden van de fouten die hem de grote schruk maken zoals we hem hebben leren kennen. Het verhaal is verschoond van sommige fratsen die de Amoras zo kenmerkten en niet atijd voordelig werkten. Het verhaal is zeer schoon en makkelijk te volgen de mystiek die wordt gegenereerd door de losse eindjes noopt to het kopen van de opvolger. Op een of andere manier lijkt het alsof dit verhaal zich heel makkelijk laat passen in de reguliere Suske en Wiske reeks.
Datumvrijdag 04 juni 2021 17:24