RecensieZelfs voor een reclame- of infostrip is dit wel heel erg kort
Jammer dat er niets werd gezien van de heropbouw van Kosmopolis en de ontmoeting met Brokkie
Ook jammer dat de rijmende robots niet meedoen. Er liggen alleen een paar kapotte in een kist. En de eetbare wolkjes zijn ook nergens te zien. Naast Lambik staat een normaal biertje
Wiske heeft haar Blauwe Reeks kapsel, maar als ze haar ruimtepak draagt, staat haar strikje bovenop haar helm. Dat is eigenlijk alleen om te weten wie wie is
Brokkie is dan wel groter dan een mens, toch zijn verhoudingsgewijs z'n bacteriën wel erg groot, al geeft Barabas daar vrij snel een logische verklaring voor
Datumwoensdag 12 mei 2021 07:33

RecensieOok in de heruitgave van 2020 zat dit kortverhaal. Dit schijnt er mee te maken te hebben dat dit verhaal net als “de lepe luis/ de terugkeer van lepeluis” geschreven zijn voor Omega-Pharma/ Metagenetics ( bedrijf zegt mij niets). Erg kort dit keer en ook hier , geheel passend in stijl met “De Lepe Luis” een verhaaltje dat appelleert aan de interesse van kinderen. We zitten weer in de ruimtestad van “De wolkeneters” en die stad wordt beschermd door een meteoor-etend ruimtewezen, genaamd Brokkie. Dit is geïnfecteerd door een bacterie en kan alleen geholpen worden door een injectie van één of ander merk dat ik niet ken (Probiotica). Nu schijnt dat middel een dubieuze reputatie te hebben en of de S&W-verhalen nou geschikt zijn om reclame te maken voor antibiotica , vraag ik mij af. Desalniettemin gaan S&W in Brokkie de strijd aan met de verkeerde bacteriën in jaren zestig stijl. Lambik komt tevoorschijn met het wondermiddel en alles is weer goed. Een bijzonder eenvoudig geschreven verhaaltje dat best aardig wegleest. Uiteraard heeft het last van de Probiotica reclame. Het is ook erg kinderlijk getekend. Onze hoofdfiguren doen wat ze moeten doen maar er zijn geen uitschieters. Ze zorgen er voor dat het verhaal loopt. Waarom ze nu weer in Kosmopolis zijn, blijft een vraag. Voordeel is van dit verhaal is wel dat het ondanks de kinderlijkheid, verschoond is van de flauwiteiten en ergernissen van met name de Morjeau/Gught verhalen).
Datumzaterdag 28 november 2020 23:20