De lepe luis

De lepe luis Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De lepe luis verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 4,33

RecensieDeze twee verhalen, “Lepe luis” en “De terugkeer van lepe luis” (leuke titels), heb ik in de heruitgave van 2020 gekocht: “Suske en Wiske in het kort”. Het zijn twee enorm korte verhalen dus het is erg leuk ze aanééngeschakeld in één boek te treffen. Het verhaal ( of de verhalen) zijn echter wel van het niveau “kinderverhalen”. Dit uit zich in de verteltrant, de kinderlijke tekeningen en de simpele humor. ook de flauwe opmerkingen over de domheid van Lambik, vliegen om je oren. In “De lepe luis heeft uitgerekend Lambik met zijn zes haren last van luizen ( één luis eigenlijk). Barabas stuur Suske en Wiske met vitamitje er op af om hem van die ene luis af te helpen ( nogal rigoureuze oplossing terwijl je gewoon iets bij de drogist kunt halen). In het vervolg “De terugkeer van lepe luis” komt Nanette uit de “Klankentapper” terug….( de terugkeer van…). Leuk om haar weer te zien. Ook in dit geval gaat het verhaal op de kinderlijke manier verder. Lambik vergroot de luis en iedereen gaat op jacht om hem/ haar te verdelgen. Het is een beetje gek dat Barabas zich als luizenverdelger ontpopt om de lepe luis te stoppen: de snelgroeier en de vitavliegjes worden weer van stal gehaald om de luizen in het gareel te brengen. Twee aardige kinderverhaaltjes.
Datumzaterdag 28 november 2020 17:02