Pezige Peekah

Pezige Peekah Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Pezige Peekah verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,40

RecensieDit kortverhaal stuurt ons naar het Wilde Westen, voor onze vrienden bekend terrein. Sommige avonturen beter dan andere. In dit geval is alles maar matig. Dat is al van het begin af aan: de introductie van Sunny Jm en Cloudy Joe is zo rommelig en druk dat je niet eens de tijd hebt om in het verhaal te komen. Ik heb het dan nog niet over de , later blijkt, onnodige walk-pen. Goed, onze vrienden moeten voor een film opdraven in het Wilde Westen. Dit blijkt een dekmantel voor een heel andere kwestie. Het verhaal is eigenlijk maar één groot pief-paf-poef festijn en ik moest zeggen een echte Western maker doet het beter. Peekah is het enige aardige en te volgen personage. Wel jammer dat er weer een verhaal komt over de onderdrukking van de Indianen. Uiteraard een zeer belangrijke geschiedenis die nooit vergeten mag worden maar moeten we steeds geconfronteerd worden over de wanddaden van het blanke ras in een stripverhaal? Zeker niet op dergelijk zijige manier. De geschiedenis is daar te complex voor. Andere bijfiguren zijn niet leuk en dragen in negatieve zin aan de flauwheid van het verhaal. Het verhaal is er één om te vergeten. De tekeningen zijn echter erg goed. Mijn herdruk had een bijlage over het eten van fruit…wat dat met een dergelijk te maken heeft ontgaat mij volledig.
Datumdonderdag 31 december 2020 14:18

RecensieKortverhaal dat zich in het Wilde Westen afspeelt. De tekeningen zijn goed maar het verhaal boet qua spanning erg in vanaf het moment dat duidelijk wordt waarom S&W gevraagd zijn om in een Westernfilm mee te spelen.
Datumwoensdag 3 november 2010 19:20