De razende rentmeester

De razende rentmeester Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De razende rentmeester verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 5,25

RecensieEen kortverhaal dat zich direct kenmerkt door de slechte tekenstijl: het ziet er allemaal wel heel kinderlijk uit. Het verhaal gaat op zich wel. De legende van Palenstein en de zoektocht naar de kwelgeest van Zoetermeer. De grappen zijn ook van een bedenkelijk niveau. Grappig is wel dat het verhaal over Zoetermeer gaat: afgezien van de watertoren zie je er weinig van terug. Nu is Zoetermeer één van de meest onaangename steden van Nederland: winkelen, werken en daarna wegwezen. Mistroostig. Dus er valt ook weinig over te tekenen. Ik heb er zelf jaren gewerkt. De brug over de A12, de watertoren en het oude dorp is niet interessant genoeg om over te vertellen…. Toch wel lollig dat er een album aan deze nietszeggende stad is gewijd. Dat een oude legende over Palenstein weer tot leven is geroepen is een leuk gegeven. Verder heeft dit album heel weinig dat bijblijft. Geen personages, geen gebeurtenis...niets....oh ja de zeer slechte tekenstijl.
Datumvrijdag 25 december 2020 19:38

RecensieSlecht kortverhaal gemaakt voor de gemeente Zoetermeer. Het plot zelf gaat nog wel (afgezien van de erg flauwe grappen) maar vooral de tekeningen zijn niet al te best: Figuren zijn misvormd, het perspectief klopt niet en de achtergronden zijn kaal en/of niet gedetailleerd.
Datumwoensdag 27 oktober 2010 18:19

NaamJurjen Bakker
RecensieHet valt mij op dat 99% van alle recensies negatief zijn! Laat ik dan nu 1 van de weinigen zijn die WEL positief is?! Ik vond het verhaal erg spannend, met Lambik in zijn rol als geldwolf die (zoals vaker) naief de booswicht in vertrouwen neemt, en Suske en Wiske die de boel weer recht zetten. Er komt een stuk verleden van Zoetermeer in voor, erg interessant (ook voor Niet-Zoetermerenaren trouwens!)
DatumMon Oct  2 19:32:34 2006

NaamKoen
RecensieHet scenario op zich is wel goed (op de flauwe grappen na), maar dat is ook alles. Het lijken meer karikaturen van Suske en Wiske: de tekeningen zijn onherkenbaar en de verhoudingen kloppen niet. Walter Van Gasse is wel al gevorderd met zijn tekeningen bij De Flierende Fluiter. En waar komt dat volkswagen Kevertje opeens vandaan? Ik wist niet dat Sidonia er zo een in haar garage had staan! Kortom, ik hoop dat de tekeningen bij de reclameuitgaven vorderen!
DatumThu Apr  7 11:54:30 2005