De spottende spiegel

De spottende spiegel Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De spottende spiegel verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,66

RecensieEen grappig verhaal dat hoogmoedswaanzin en de schade die het pesten tijdens de jeugd aan de kaak stelt en wel op een zeer leuke manier: een merkwaardige spiegel die je ( dikwijls misplaatst grote) ego zo afkraakt dat je er depressief van wordt. Een ex-klasgenoot Modest van Lambik die vroeger altijd werd gepest, plant als wraak deze betoverde spottende spiegel ( goede titel) bij hem thuis. Gevolg: Lambik wordt depressief en is nu eens niet de hovaardigheid zelve. Het is leuk om deze tegenkleur te zien. De spiegel mist zijn uitwerking niet en maakt veel slachtoffers waaronder Wiske. Als Modest toch een liefde vindt, heeft de spiegel niets meer te doen en aan de hand van een slimme truc van Suske komt die aan zijn einde. Een verhaal met aardige wendingen, ook één die de draak steekt met de S&W conventies ( depressieve Lambik en Wiske) een goede, herkenbare boodschap mee geeft. Gelukkig zijn alle flauwe grappen in de reünie gestopt: daar passen ze. Het spiegelei is een erg leuke vondst. Wederom een erg leuk kortverhaal.
Datumdinsdag 24 november 2020 21:56