Sinjeur Stekkepoot

Sinjeur Stekkepoot Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Sinjeur Stekkepoot verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 8,50

RecensieEén van de kortverhalen. Ik heb deze laat besteld dus deze horen niet tot mijn jarenlang verzamelde collectie: “kortverhalen konden nooit zo goed zijn”, dacht ik. Dat bleek heel erg mee te vallen. Er zijn betere dan dit maar ik moet zeggen dat ik positief ben verrast. Wel een verhaal van het jolige duo maar zonder irritante fratsen en idiotie. Humor is hier nog humor. Zij het niet zoals vroeger, helaas. Wel zeer veel bijfiguren die het verhaal dikwijls moeilijk te volgen maken, in dit geval valt het nog mee. Goed van dit verhaal zijn de wendingen die dit verhaal interessant maken. Je verwacht oprecht niet hoe de ontknoping is. Erg goed, wel ontkomt ook dit verhaal niet aan de nadelen van een kort verhaal: meer bladzijden hadden meer rust en duidelijkheid in het verhaal gebracht.
Datumdonderdag 08 oktober 2020 09:20

RecensieOok weer heruitgegeven als reclame uitgave Kruidvat België. Fantastisch album, kort maar humoristisch en spanning. En hoewel kort veel beter dan de laatste huidige S&W albums. Hier kregen de tekenaars nog de ruimte denk ik om echt iets leuks neer te zetten. Het plezier om aan dit album te werken spat van de bladzijde af.

Als er meer van dit soort S&W worden gemaakt dan zie ik nog wel toekomst in de serie. Het verhaal deed me een beetje aan Alice in Wonderland denken, maar wel op een eigen wijze en een leuke twist in het verhaal aan het eind. Kortom alles wat een goed verhaal nodig heeft. Ik wou dat dit verhaal langer was (er kunnen veel meer fantasie elementen in worden opgenomen) en in de (inmiddels niet meer zo) Rode Reeks zou zijn gekomen.

Datumdinsdag 07 mei 2019 22:15