De zoevende zusters

De zoevende zusters Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De zoevende zusters verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 5,58

NaamAnna
RecensieDit is niet echt een goed album. De laatste tijd stoort het me wat dat het niet meer uniek is. Bij het vorige album ook al. Ik heb onlangs album 328 (sterrenrood) gelezen, en in de krijtkampioen komt bijna hetzelfde oude vrouwtje in voor. Bovendien gaat het over heksen, niet ver gezocht dus, maar het verhaal wordt wel beter wanneer de Zwarte Madam erin komt. Het hele heksengedoe van in het begin staat me dus helemaal niet aan. De tekeningen zijn niet slecht, al hoop ik dat dat nog beter kan. Het verhaal wordt naar het einde toe een stuk beter, dus toch nog een 6 op 10. Ik hoop dat het volgende album wel weer beter is.
Datummaandag 26 februari 2024 16:41

NaamDick
RecensieEen erg ingewikkeld verhaal. Tovenarij dat soms wel kan maar als het verhaal er niet door geholpen wordt niet kan. Een verzameling van oude bekenden die er ook onduidelijke redenen bij worden gesleept. Een wel heel groot toeval betreffende het jurkje van Schanulleke… Ik kon m’n hoofd er niet omheen buigen. Maar de meelezende kinderen vonden het erg leuk. Dus ik ontkom niet aan de voldoende.
Datumwoensdag 21 februari 2024 15:41

NaamDave
RecensieOei, dit nieuwe album viel me niet mee. De eerste 4 pagina's waren behoorlijk on-SenW. Ik had wel lol met de oude bekende die worden opgetrommeld, maar de tekeningen konden mij niet bekoren. Lambiek heeft geen nek meer, Suske lijkt niet meer op Suske en de achtergronden waren leeg en saai.
Niet het slechtste album, maar 1 keer lezen is voldoende voor mij. Jakkes.
Datummaandag 19 februari 2024 08:47

NaamTobias
RecensieDe eerste twee pagina's deden het ergste vrezen, maar gaandeweg ontspint zich dan toch een vermakelijk verhaal. Weliswaar geen hoogvlieger, maar toch. Zoals bij zoveel 'moderne' S&W albums bekruipt me het gevoel dat er meer in gezeten had als de makers er wat meer aandacht aan hadden besteed. Dat Sidonia Suske het huis uit zet, is ondenkbaar. Dat Schanulleke een kleedje van honderden jaren oud draagt en Lambik over een magisch touw beschikt, is ongeloofwaardig. En alle antagonisten ontbreekt het aan een motief. Dat maakt dat de hele boel wat gezocht overkomt.
Wel leuk om Lambik weer eens meer te zien doen dan alleen de clown uithangen. Die rol staat hem goed en zou ik persoonlijk graag vaker zien.
Datumzaterdag 10 februari 2024 15:40

RecensieDit is toch wel heel erg.
Het verhaal is flinterdun. Alle personages komen niet tot hun recht en de tekeningen zijn ronduit slecht.
De verhoudingen van de figuurtjes kloppen niet met het decor en de figuurtjes zelf fluctueren van vorm. Dan heeft Wiske ineens héle lange benen, dan weer hele korte etc.
Hopelijk was dit een vergissing ofzo want dit is echt een heel vervelend en slecht album.
Datumzaterdag 16 december 2023 14:21

RecensieOnwillekeurig ga ik na het lezen van dit verhaal terug zitten denken aan de tijd van de Hippe Heksen. Het verschil in inhoud en uitwerking is gigantisch. Ik erger me met name aan het gebrek aan originaliteit. We zien een kopie van de hoofdpersoon in de populaire Wednesday serie. Er komen at random vier oude bekenden aanwaaien (waarom eigenlijk?). Het wordt nergens echt mysterieus of spannend en het verhaal is erg 1-dimensionaal. Dan zat de Hippe Heksen wel 1000x beter in elkaar. De pro's: een prachtige voorkant, tekeningen zijn prima.
Datumvrijdag 15 december 2023 12:13

NaamMarcel
Leeftijd58
RecensieIn de jaren 70 heb ik redelijk wat albums verzameld en wat me vaak stoorde was de wisselende kwaliteit van de tekeningen door de jaren heen. Ze waren niet altijd constistent. Zal ook wel vaak aan de inkters hebben gelegen. Luc Morjau had het tekenen van de reeks aardig onder de knie gekregen, maar besloot ermee te stoppen. Het debuut van Wout Schoonis als hoofdtekenaar is me helaas niet meegevallen. Sidona ziet er naar mijn mening niet uit.... en ik was net weer gewend aan de Jerom met de hoekige baard... Op de een of andere manier mis ik ook de humor van Lambik. Maar de decors vallen me nog het meest tegen, veel te vluchtig getekend, met name de bosscènes, een enorme verandering... Had echt beter gemoeten. Het verhaal vind ik echter wel redelijk van kwaliteit. Maar ik ben helaas niet betoverd door de tekeningen, zo anders.... Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een verhaal als De Geverniste Zeerovers, het eerste album dat ik ooit las.... Maar ik wens Wout Schoonis heel veel succes, want ik denk dat het wel goed komt. Kijk maar naar de eerste tekeningen van Paul Geerts, die waren ook niet altijd geweldig, datzelfde gold voor Luc Morjau.
Datumwoensdag 13 december 2023 11:58