De bloedbroeder

De bloedbroeder Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De bloedbroeder verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,00

RecensieNu een kortverhaal dat geschreven is met Het Rode Kruis België in het achterhoofd. Dus ook in dit geval is een boodschap leidend aan het verhaal. Studio Vandersteen heeft een verhaal met het thema bloed ontwikkeld: uiteraard aan de hand van de befaamde vampierengeschiedenis. We lezen dan ook een standaard episode vertaald naar Suske en Wiske. Het is allemaal best aardig gedaan en best kunstig hoe men de misstap van Krimson combineert met een uitbraak van vampieren en het uiteindelijk redden van Suske. De grap dat het bloed dat Krimson voor de opwekking van zijn vampier gebruikt, is een leuke alleen denk ik dat als het mensen bloed geweest zou zijn, het effect niet veel minder zou zijn geweest. Nu hebben de slachtoffers allemaal rare ( gek getekende varkenskoppen). Het is wel heel toevallig dat Krimson net de bloedgroep van Suske heeft, hoewel dat ook wel weer een leuk effect op de verhaallijn heeft. Dit idee lijkt een beetje eerder/ later te zijn gebruikt in “De zwarte Tulp”. Leuk is dat de bekering van Krimson niet helemaal doorwerkt en dat hij slecht blijft. Een aardig simpel kortverhaal gebaseerd op de legende van de vampieren.
Datumdinsdag 24 november 2020 15:22