De microkomiek

De microkomiek Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De microkomiek verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,00

RecensieEen op zich grappig verhaal waarin Lambik door het verkrijgen van een speciale microfoon een begenadigd stand-up comedian wordt. Simpel verteld en vermakelijk maar het is geen blijvertje. Natuurlijk is er weer een booswicht met domme boeven ( dat schijnt heel leuk te zijn), die de microfoon willen bemachtigen. Zo krijgen we weer een achtervolging die eindigt in het bestoken van Lambik in een door ondergoed gesponsorde auto ( letterlijk een auto met onderbroek, waarschijnlijk om de term onderbroekenlol te illustreren ( zelfspot?)) door een kruisraket. Ja, ja…De aanloop heeft echt wel wat maar het einde maakt ook dit verhaal een (flauw) niemendalletje.
Datumdonderdag 08 oktober 2020 09:17

RecensieNee, vond dit geen geweldig verhaal. Er ontbrak veel info en het verhaal had veel spannender gemaakt kunnen worden.
Datummaandag 17 juni 2019 13:53

RecensieEen orgineel idee om een kortverhaal over stand up comedy te maken. Nadat Lambik een magische microfoon in handen krijgt geduwd blijkt hij een succesvolle komediant te worden, die zelfs in Verenigde Staten wordt geboekt. Maar de concurentie wil de microfoon van hem afnemen en een achtervolging begint waarbij de microfoon regelmatig in andere handen terecht komt.

In dit album niet al te veel woordgrappen zoals dat in de reguliere reeks (te) vaak wel het geval is, maar hier een sterke getekende grap aan het eind als een onderbroekenfabriek dmv een kruisraket wordt beschoten. Jammer dat de Dash-boekjes zo klein zijn want de tekeningen zijn best aardig maar komen op dit kleine formaat niet echt tot zijn recht.

Datumvrijdag 5 november 2010 20:36