Het geheim van de kousenband

Het geheim van de kousenband Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over Het geheim van de kousenband verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 8,00

RecensieDit is best een leuke strip, maar het komt een beetje vreemd over. Maar dat komt natuurlijk omdat dit een buiten reeks verhaal is. De situatie met Sidonia doet ietwat denken aan Lambik in DE BLOTE BELG
Ook over de rest van het verhaal valt nogal wat op te merken
De tekenstijlen van BIEBEL en DE RODE RIDDER passen niet echt bij de anderen
De kousenband brengt iedereen ongeluk, maar Urbanus reist zonder al te veel problemen naar het middeleeuwse Rusland. Hij verliest alleen z'n schoenen
Zoals eerder al werd opgemerkt, passen sommige overgangen niet helemaal bij elkaar.
Hoe kan een voetbal door de tijd reizen naar de middeleeuwen? En hoen kan een speer uit de middeleeuwen in de toekomst (het heden dus) belanden? Tenzij deze door Merlijn betoverd werd
De suggestie om het verhaal te laten beginnen met DE RODE RIDDER is op zich niet zo'n gek idee, want de tijdsperdiode lijkt dezelfde te zijn. Maar de vraag zou dan weer zijn hoe Johan aan de kousenband zou moeten komen als het tijdens de Arthur periode plaats vindt. Rusland en Brittannië liggen wel een eindje uit elkaar
Datumdonderdag 21 februari 2019 20:32

NaamBruno Devlies
RecensieLeuk verhaal, al hebben 2 dingen me in dit verhaal steeds gestoord:
* de overgangen tussen F.C. De Kampioenen en De Rode Ridder enerzijds, en De Rode Ridder en Biebel anderzijds, die totaal ongeloofwaardig zijn. Persoonlijk denk ik dat het beter ware geweest het verhaal te laten beginnen in de middeleeuwen, dus met De Rode Ridder.
* de aanwezigheid van Biebel (niets tegen Biebel op zich), dat stylistisch teveel een stijlbreuk betekent t.o.v. de rest van het verhaal
Datumzaterdag 5 september 2009 14:12

Naamjohan k
Recensieleuk om alle stijlen eens gecombineert te zien (aan de nieuwe ploeg tekenaars ,waarom doe je dit ook niet een keer)
DatumSun Aug 13 22:12:26 2006

RecensieErg leuk album.
Vooral het laatste plaatje waarin alle striphelden te zien zijn.
Ik vind alleen Biebel (dat gedoe met de speer) niet erg leuk.
DatumTue Jun  6 10:58:25 2006

RecensieDit is een origineel verhaal met een leuk gegeven, bedacht en getekend door verschillende tekenaars waarin Nero, Kiekeboe, FC De Kampioenen, De Rode Rider, Biebel, Suske En Wiske en Urbanus hun opwachting doen. Er is duidelijk met veel plezier aan gewerkt, wat ook te zien is in de grappige bijlage achterin. Minpuntjes zijn: De onlogica op sommige punten en De Rode Ridder en Biebel. Waarom? Ze passen kwa tekenstijl niet bij de andere tekenaars. Het wijkt teveel af en daarbij lijkt de bijdrage van De Rode Ridder niet echt geinspireerd over te komen. Pluspunten: Kiekeboe, Urbanus en Suske En Wiske. De stijl van Kiekeboe leest lekker weg, de tekenstijl is rustig en  het is humoristisch, Urbanus draagt, samen met Suske En Wiske, het einde op wonderbaarlijke wijze met veel humor en flair, en natuurlijk valt ook Suske En Wiske op door de rustige tekenstijl en de originele gebeurtenissen, terwijl de stripfiguren van alles hier toch het normaalst overkomen. Dat is de kracht van Suske En Wiske die ook hier weer opvalt. Dit is een buitengewoon originele strip waarvan er meer zouden moeten komen. Een dikke 8!
DatumThu Nov  3 13:36:53 2005

Naam JeroenG
Leeftijd 27
Recensie Wat moet ik daar nou van zeggen? Een apart verhaal, al is het alleen al omdat het door een gelegenheidscollectief is gemaakt, waarin zeven stripreeksen gecombineerd worden.
Je kunt dit op twee manieren beoordelen: Op enkel het Suske en Wiske-gedeelte en op het verhaal als totaal. Eerst maar even beperken tot Suske en Wiske. Feitelijk bestaat dit gedeelte van het verhaal uit niet zo gek veel meer dan een paar grappen. Wel leuke overigens, want wanneer zagen we eerder Sidonia met bevroren badkuip en al op straat belanden of zagen Wiske met compleet uitgevallen haar? Als los stukje verhaal stelt het echter niet zoveel voor. Zien we het daarentegen in het geheel, dan blijkt bij Suske en Wiske een belangrijk keerpunt te zitten in het verhaal. Zagen we ervoor vooral wat voor schade de betoverde kousenband aan kon richten, vanaf het moment dat professor Barabas Urbanus naar het verleden flitst wordt er een poging gedaan de vloek op te heffen. Dat dit uiteindelijk lukt mag geen verrassing heten. Algeheel beeld van het verhaal is leuk, omdat er verschillende figuren en teken- en verhaalstijlen te zien zijn.
Natuurlijk zijn er ook wel wat onlogische dingen. Zo zijn sommige reeksovergangen wat vreemd. Sinds wanneer kan een voetballer een bal bijvoorbeeld door tijd en ruimte naar de middeleeuwen schoppen? Of omgekeerd een Rode Ridder die een speer door tijd en ruimte weer terug gooit. Verder vind ik persoonlijk het gedeelte van Biebel niet zo in het geheel passen. De verhaal- en tekenstijl van Biebel mijns inziens gewoon té ver weg van de andere stripreeksen. Maar in zijn geheel een leuk experiment dat best een aardig verhaal heeft opgeleverd. Eindcijfer wat mij betreft een acht, mede door het originele karakter van de strip.
Datum Wed Feb 25 03:24:36 2004