De pientere pop

De pientere pop Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De pientere pop verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 6,80

NaamBenS
RecensieZelden zo'n matig album gelezen. Het is in feite een grote achtervolging scene, zonder enige actie, ontwikkeling of humor. Het verhaal wordt beleefd door de hele cast, maar niemand heeft een echte rol of een bijdrage aan het verhaal: Lambik eet dadels, Jerom heeft een Google glasses op, Sidonia gaat mee en Suske zegt af en toe wat woorden.
De google glasses hebben wel een rol in het verhaal, maar dat sprak mij wat minder aan. Wat wel positief aan het album is de tekenstijl; echt prima gedaan. Wat zal de tekenaar gebaald hebben van zo'n matig eendimensionaal verhaal. Conclusie: niet aan beginnen.
Datumzondag 23 januari 2022 15:06

RecensieWeer een heel ander verhaal van S&W. Ook geldt weer dat het huidige team deze verhalen nog eens goed door mag lezen voor inspiratie. Hier hebben we ook weer een erg leuke episode te pakken. Zoals veel van de SOS verhalen zit de humor in de durf van de personages ( laat ze anders zijn), de situaties, gevatheid, een gebrek aan meligheid en niet zo zeer in de kinderlijkheid en flauwe woordgrappen. Onze generatie leert dat je als kind niet alleen maar meligheid leuk vindt. Ook helpt de tekenstijl: hier past wat meer gekkigheid bij dan in de normale reeks. De humor is subtiel op de achtergrond: Suske aan de yoga ( doe daar wat mee!!!!), Lambik die subtiel idioot doet op de achtergrond van sommige plaatjes, Sidonia in een graancirkel, Lambik over zijn haardos etc. Het verhaal ontrolt zich echter rond Schannulleke die uit zich zelf door de tijd reist ( ze wordt door Wiske verwaarloosd en als geƫmancipeerde pop ga je natuurlijk tijdreizen) en onze vrienden die haar telkenkere moeten achtervolgen. Het gerace door de tijd is wel wat verwarrend, geeft wel een surplus aan vaart maar is soms rommelig. Zeker in combinatie met deze tekenstijl. Toch is alles leuk uitgevoerd en daarom blijf je lezen en haak je niet af. Ook de Googlebril van Jerom, waarvan de functie mij niet duidelijk is, stort mij geenszins. Elk personage is op een leuke manier aanwezig. Ik geniet van de melodramatische Wiske maar ook alle anderen zijn oprecht leuk. Tuurlijk zitten hier ook toevalligheden in, die een scherp criticus zou afwijzen maar het geheel is zo leuk dat er voor muggenzifters geen plaats is.
Datumdonderdag 19 november 2020 22:59