De pronte professor

De pronte professor Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De pronte professor verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,37

RecensieZelden een verhaal van S&W met zoveel plotwendingen gelezen. Zeker voor een kortverhaal…laten we wel realistisch blijven. Het verhaal begint leuk in Technopolis. Dat is dan ook de enige reclame voor het instituut die er is ( oh ja, soms wordt er ingegaan op een natuurkundige proef wat we normaliter nooit zouden zien). We krijgen dus geen Technopolis reclameblaadje. Het gaat om een uitvinding van een collega van Barabas die koste wat kost geheim moet blijven. Uiteraard Is Krimson op de hoogte en tracht de uitvinding te bemachtigen. De fascinatie van dit verhaal zit er in dat je niet weet wie wie is en dat de acties van bepaalde figuren ondoorgrondelijk lijken tot het laatste moment. Hoewel sommigen zich wel erg verdacht maken: Professor van Duren die soms wel erg ongandig is, Vera die wel heel veel van natuurkunde weet. Toch maakt het weinig uit het verhaal is spannend, inclusief aanslagen en houdt je goed bij de les. Er ontbreekt flauwe humor, de tekeningen zijn wel weer te simpel, Vera ziet er nu niet als een doorsnee S&W seksbom ( lees Odfella) uit: ze ziet er nu goed getekend uit en daardoor is zij juist aantrekkelijker. Echte ene fijn verhaald dat met extra bladzijden een topper uit de reeks had kunnen zijn.
Datumvrijdag 01 januari 2021 15:41

RecensieDit album nu pas gelezen, en het was een ander verhaal dan ik verwacht had. Maar zeer zeker in positieve zin! Al vanaf het begin zit er het avontuur in wat bij een kortverhaal zeer gewenst is! Het verhaal heeft ook een mooie verhaallijn met genoeg actie, leuke nevenpersonages en genoeg vragen die uiteraard aan het einde een antwoord krijgen!
Datumdinsdag 26 maart 2019 20:44

Leeftijd102
RecensieHeerlijk reclame album, goede plot en tekeningen. Ook weer wat geleerd.

Suske is ietwat te dom.

Datumwoensdag 04 maart 2015 05:44

NaamSarah
RecensieVermakelijk album. De trucjes die in Technopolis zijn aangeleerd zijn er misschien wel iets té dik opgelegd, aangezien ze net altijd alles hebben liggen en alles tegelijk gebruiken. Maar dat hoort natuurlijk bij een reclame album. Ik had wel verwacht dat technopolis er zelf een grotere rol zou in spelen. Verder ga ik akkoord met wat iemand zei dat het niet logisch was dat Suske plots niet kon vliegen, aangezien hij normaal gezien steeds alle land-, zee- en luchtvaartuigen de baas kan.
Datumwoensdag 26 november 2014 19:29