De Weerwaterman

De Weerwaterman Wat vinden de lezers van dit verhaal?

Op deze pagina worden de meningen van de lezers over De Weerwaterman verzameld. U kunt zelf een bijdrage leveren aan de hier verzamelde commentaren via dit formulier.

Gemiddeld cijfer 7,00

RecensieEen verhaal waar ik nog nooit van had gehoord totdat ik het op een speciale Suske en Wiske site vond. Het bleek een erg leuk verhaal. Onze helden doen een signeersessie waar Lambik van de weeromstuit een motorboor koopt…of liever: gewiekst in zijn maag gesplitst krijgt. Aan de hand daarvan ontdekken ze een mysterie in de haven van Almere ( de opdrachtgever van dit album) waarin Carmencita Falasol meegetrokken wordt. Na een hoop gedoe met een achtervolging in een brommobiel, verschillende wendingen, komt het tot een fraai einde. Een mooi bedacht plot dat dit echt een mooi verhaal maakt. Jammer dat dit geen regulier verhaal is. De tekenstijl is niet altijd fraai, er zitten rare “krachttermen” in “Klabberdabeng”, de humor is soms twijfelachtig maar al met al een zeer prettig, origineel en romantisch Suske en Wiske kortverhaal.
Datumzondag 10 januari 2021 21:39

RecensieLeuk kortverhaal dat zich afspeelt rondom Almere, Nederland. Het plot spreekt me aan en de tekeningen zijn goed. Alleen zijn alle auto's wel zeer on-Vandersteens getekend. Het lijkt wel Sjors en Sjimmie met van die bolle wieltjes (of is dit ook Studio 100 stijl?). En geen van de auto's rijdt over straat, nee ze zweven.
Datumdinsdag 2 november 2010 20:58

RecensieNou, van mij mag het nieuwe team stoppen met de langere verhalen (48 paginas noem ik 'langer') want in kortverhalen zijn ze op hun best en worden al die flauwe woordgrapjes, waar ik bij de reguliere albums dood- en doodziek van word, weggelaten en verlopen de verhalen vloeiender. De personages lijken ook veel meer hun 'eigen ik' te zijn in zulke verhalen.
Perfect is het echter nog niet, de oude strips zitten geraffineerder in elkaar, maar dit is allesbehalve slecht. Wel vind ik de zeemeermensen ongelofelijk kitscherig getekend. Net alsof ze zich even snel in een zeemeermin-pak hebben gehesen. Ook vind ik de plotselinge arrogantie van mevrouw Falasol nogal misplaatst overkomen. Maar toch geef ik het een ruime voldoende, heb hier veel plezier aan beleefd en dat kan ik van de laatste albums toch niet echt zeggen.
Datumzondag 10 augustus 2008 13:21